Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica Sjödin - 31 mars 2009 21:08

Hallo hallo!


Ja igår kom vi hem från våran lilla semester i Ström. Innan vi for hann jag med och klippa mig, sköööönt! Det blev väldigt kort och mörkt men det känns super bra. Vi passade på babysimmet igår, gumman har nyss blivit frisk så lite överbeskyddande är man, vi kommer igen nästa vecka. Det första jag och Wilma gjorde när vi kom till stan var att åka på mitt jobb och hälsade på, skulle träffa min studiekamrat en sväng - som vanligt charmade hon de flesta, hihi. Det är så skönt att hon är frisk, hon är så go och gla (det var hon fast hon var sjuk också) och full av energi. Efter ett tag åkte hon hem med pappa och jag var kvar och pluggade lite. När de kom hem vart hon super glad, var så glad att vara hemma (fast det var super hos faster också), lekte med alla sina grejor hej vilt. I natt har hon sovit bra, bara ätit en gång och det är så lättsamt för hon somnar om direkt! Vilken goding....


I morse låg vi och mös ett tag innan vi klev upp, värsta familjemorgonen. Min sambo är ledig den här veckan så jag ska få plugga, vilken kille va! Medan jag och min vän/kollega/uppsatskompis satt och kliade oss i huvudet och försökte få till en siffra jag strulat till så var Wilma och hennes pappa på byn och rände, de hade en väldigt trevlig dag utan mig!!! De enda gångerna vi sågs idag var när det var matdags :) Efter jag var färdig med skolarbetet så tog vi med Wilma i vagnen och tog en promenad till affären, gumman somna på vägen och fick sedan sova ute i vagnen ett bra tag. Medan hon sov ute så fixade vi middag, min sambo gjorde egna köttbullar (hur goda som helst) och lagom till vi var färdig så vaknade lillfisen. Innan vi åt så fick gumman gröt och det gick bra, åt upp mer än hälften. Har gått lite trögt sedan magsjukan men nu känns det som vi är på g igen. Vi provade den nya matstolen som inhandlats idag, lite stor men den kommer bli suveränt bra när hon blir lite större! Ikväll har jag tränat och sedan när jag kom hem var det en liten krabat som inte var så nöjd, tror hon var mamma sjuk! Vi har myst i soffan och nu sover hon, klockan har blivit nästan nio nu sedan vi gick över till sommartid - hoppas det går till sig! Lägger till en liten bild, gummans första hopptur!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 29 mars 2009 15:03

Hallo hallo!


Har lite tid över så jag tänkte jag skulle skriva lite. Vi är i Ström och hälsar på släkt och vänner :) Vi bor hos Wilmas ena faster med familj. Vi tänkte ha en riktig myskväll igår och gumman somnade vid halv sju, dagen blev så knasig då vi åkte bil och sovrutinerna kastades omkull. Vi var lite folk som satt och umgicks och som vanligt vaknade gumman efter ca en timma, tänkte att lite mat eller närhet gör nog susen....tji fick jag. Hon ville inte somna om, hon grät och grät och grät, ingenting var bra!! Tror hon somnade i min famn vid nio! Puh. Sedan i natt vaknade hon och fick mat, la ner henne som vanligt och trodde det va frid och fröjd......tji fick jag igen. Små gnällde så fort jag la ner henne, till slut fick hon sova hos mig. Sov ett tag men sen var det gnäll igen, så höll vi på i natt......och i morse. Till slut fick hon sova ute och vips så sov hon nästan tre timmar och nu är hon på strålande humör, nästan hela tiden:).


Nä nu ska det bli lite gröt.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 27 mars 2009 21:40

Hallo hallo!


Dagen började kl sex, tidigt! Sen har den bara förflytit som vanligt. Gumman har kört race med gåstolen hi hi, typ några steg åt olika håll. Vi tog en promenad vid middagstid och fick med oss pizza hem, ops! I kväll bestämde vi oss för att i morgon bär det av till Wilmas farmor, skööööönt. Äntligen ska vi få träffa lite folk och inte minst ska Wilma få se lite andra ansikten än mamma och pappas :) Mer än så blir det inte idag och vi hörs säkert efter helgen.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 26 mars 2009 21:16

Hallo hallo!


Ja man ska inte ropa hej än. I dag på em kom världens lass och då menar jag lass! Tänkte att nu var det kört, pratade med BVC och tydligen kan det vara lite vajsing med allt ett tag efter - tänkte gu va skönt! Tur är att jag inte for på stan som jag tänkte. Några kompisar skulle fika och jag tänkte ev åka ner lite senare för att få träffa lite folk men insåg att det skulle bli ont om tid, tur va väl det. Tänk om jag varit på något fik när lasset kom...hm.


Vi har iaf lekt och sjungit idag, kan man inte gå på öppna förskolan får man väl ha sångstund hemma:) Vet inte om det lät så bra men roligt va de! Sedan gjorde jag grimaser och läten för gumman och gu va hon skrattade!! Hon fick sova ute i vagnen mitt på dan och sov där nästan två timmar! När jag sedan tog in henne var hon riktigt kall om händerna, har inte så hemskt mycket kläder på henne då hon ligger i sovsäcken som är otroligt varm men hon lyckas få upp armarna ovanför kanten när hon ska sova. Därför åkte vi på stan efter vi hämtat Wilmas pappa på jobbet, där köpte vi en varm mössa, handskar och tussar till fötterna. Innan vi hann ut ur affären så hittade vi så klart en läragå stol som passade gumman precis! Vi kunde inte låta bli så den åkte med i bilen hem också:) Vi provade den en liten stund då vi kom hem och tro det eller ej hon tog sig några steg framåt!!!! Såg ut som hon tyckte det var otroligt roligt. Har hört att de är förbjudna i vissa länder pga wiplashskade risk pga att barna far in i väggar och dyl i hög fart. Men tydligen så är stolarna gjord bättre nu för att inte farten ska bli så hög så det kändes lugnt och den vi köpte gick lite trögare än andra. Nä nu ska jag umgås!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 26 mars 2009 12:04

Hallo hallo!


Vill bara säga att jag tror det är över nu! Gumman visade sitt vanliga kvällshumör igår kväll, ville inte direkt sova när vi ville det hm.....welcome back sötis! Idag tog vi sovmorgon, vaknade dock vid halv sex och ca sju men vi sov sedan till åtta! herregud. Under förmiddagen har vi lekt och haft oss. Hade en engen liten sångstund men sångrösten är ju inte den bästa, hihi. Nu har det snart gått två dygn sedan sista utbrottet så jag hoppas på det bästa. Gummna ligger ute i vagnen och sover så jag ska passa på att fixa lite käk.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 25 mars 2009 21:35

Måste bara lägga upp en bild på mig själv. Var in på en kompis blogg och hon hade lagt upp en bild på sig själv som var tagen för flera år sedan. Satt själv och tittade lite på bilder jag tagit på mig själv under olika perioder i min graviditet. Här var det inte långt kvar, en månad eller så. Hi hi se så stor man va!


Kram kram

Av Jessica Sjödin - 25 mars 2009 21:13

Hallo hallo!


Ja va ska jag säga, sent i går kväll/natt så vaknade jag av att gumman gnydde lite och det gick inte direkt över efter hon fick mat. Kände just då att nä nu jäklar, väntade bara på att hon skulle bli dålig idag igen för så har gången varit förut.....jag väntar fortfarande men än har inget hänt :) Peppar peppar. Idag vet jag inte varifrån krafterna kommit men hon har varit väldigt pigg om man jämför med hur hon varit senaste veckan. Vid lunch tid så somnade hon ute i vagnen så jag hann plugga och vila. Efter ca två timmar så tog jag mig i kragen och gick ut! Gick på affären en sväng då det var våffeldagen idag så tänkte jag att vi skulle mysa till det i kväll. När vi kom in på affären så vaknade gumman men inte ett pip utan hon låg i vagnen och tittade upp på mig med sina stoooora ögon, så söt. När hon var så lugn så tog vi oss en liten promenad innan vi gick hem, det var ju så fint väder och så mycket har vi inte varit ute sista veckan. Hon tittade på mig hela tiden, det ska bli så roligt när hon orkar sitta uppe mer och kan titta mer på omvärlden. Nu kan jag nog inte hålla mig längre utan vi måste införskaffa en pulka! Om våren ska fortsätta så här behövs det.


I kväll har jag haft mitt pass och det var skönt att få röra sig trots att kroppen är lite seg pga förkylning men men skönt var det iaf. När jag kom hem var det en vaken fis där, somnade inte förrän vid nio tiden. Det måste vara ett friskhetstecken, fick prova lägga henne x flera och så har det inte varit sedan hon blev sjuk. Vi har iaf njutit av våfflorna, de var hur goda som helst!!! Tack för denna fina dag och för att våran ögonsten äntligen verkat klarat upp den här förbaskade magsjukan.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 24 mars 2009 18:53

Hallo hallo!


Ja idag var måttet rågat då gumman bajsade för kung och fosterland! Ringde barnmottagningen och vi fick tid efter lunch, huuuur trevliga som helst. Väl där fick vi vänta men det gjorde ingenting, äntligen skulle ju någon titta på henne. När vi väl fick komma in till doktorn var lillpiga inte på sitt bästa humör och innan vi hann till vågen så var kläderna nerskiten, fy farao! Sist vi vägde gumman för fem veckor sedan så vägde hon 6030 g och nu 6225g (tyvärr så kunde hon inte ligga riktigt stilla), fatta det var inte mycket, typ en philadelfia ask! (fin jämförelse va :)). Sedan undersökte man henne och vi fick vänta på svar. Först hade de bestämt att hon skulle bli inlagd för att få vätska via sond men sedan behövde vi det inte då hon var ganska pigg på em och åt av min mjölk samt att det var ganska fullt på avdelningen hon skulle in på. Proverna som togs var ok så det kändes skönt när vi for hem. Om hon blir sämre i kväll/natt eller i morgon så är det bara för oss att åka in, skönt att veta. Hoppas bara att det har vänt nu men man ska väl inte säga för mycket.


Fy vad hon grät när de tog proverna men jag måste säga va proffsiga de är, hur lyckas de! De ska ha en eloge! Glukos det gör susen iaf....


Nu är pyamasen på och vi ska ta och mysa lite innan läggdags. Ska se om jag kanske får till lite plugg också i kväll......hm


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards