Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under februari 2010

Av Jessica Sjödin - 26 februari 2010 21:16

Ja tänka sig att äntligen är det gjort! Nu är D uppsatsen färdig och godkänd, fatta hur skönt det känns! Gud så mycket ledig tid jag har nu :) Skönt att kunna vila när gumman vilar dagtid, njuuuuuter av bara den!


Tänk vad mina nära och kära hjälpt mig under denna låååånga period. Tack alla för all hjälp, guld värt!!!!

Av Jessica Sjödin - 26 februari 2010 21:08

Ja så känner vi oss nog hela familjen just denna vecka. Samtidigt som vi jobbat har vi löst av varandra för att gumman inte kunnat vara på dagis. Förkyld förra helgen och i veckan har det varit magen som spökat. I måndags var hon hemma pga lite feber, i tisdags var jag ledig så då gjorde det sig själv. I onsdags var hon feberfri (liksom tisdag) så då fick hon fara på dagis, själv jobbade man kväll. Hon hade energi som tusen hemma på fm....sedan ringde de från dagis vid två. En tös som inte tyckte något var bra så sambon hämtade. I torsdags var vi hemma halva dagen var, det gick bra. Gumman levde rövaren hemma! Fick vara hemma i torsdags då magen spökade på onsdagen och vi tog det säkra före det osäkra på torsdagen. Idag fick hon äntligen gå på dagis och gud så glad hon va, hade inte ens tid för att vinka av oss....hm. Är det så här det ska vara nu i ett antal år. Ena dagen jobb och andra hemma med sjukt barn, puh säger jag bara. Nu har vi haft tur, Wilma har inte varit sjuk så ofta sedan dagis start (orkar inte skriva förskola utan dagis blir kortare och lättare att skriva :)) - peppar peppar!


Hoppas det vänder!!!


Ha en trevlig helg!


kram kram

Av Jessica Sjödin - 16 februari 2010 20:22

Min sambo åkte iväg i förmiddags, någon jobb resa och återkommer i morgon. Vi lämnade gumman på dagis tillsammans och sedan bar det iväg på jobbet. Sicken dag! Vi har inte rond varje dag då man går runt till patienterna med avdelningsläkaren, vet att det låter helt sanslöst men så är det men idag var det ronddag. Trycket på ortopeden är hårt i dessa lov tider så det är rätt så fullbelagt.  Vi får både akuta patienter och de som är planerade, med andra ord är det många olika patientkategorier man träffar. Man lär sig mycket och det är det som är så roligt med jobbet. Något som är mindre roligt är när man inte hinner ge så mycket tid varje patient behöver, idag var en sådan dag! Man känner sig ganska otillräcklig....och då ska landstinget spara på det.  Undrar hur vården kommer se ut om ett år.....


Nä nog snackat om det. Hämtade gumman på dagis efter fyra. Hon hade sovit lääänge idag. Somnade innan lunchen och sov till två. Inte så konstigt då hon vaknade igår kväll och inte ville somna om. I morgon är det bara att fixa med dagislämning och sedan komma i någorlunda tid till jobbet, men men det ska väl inte vara några bekymmer. Man är rätt så slut efter en dag på jobbet och sedan hämta på dagis och fixa middag och ordna gumman i säng. Jag förstår min sambo som får göra det varenda dag som jag jobbar kväll.....samtidigt så gör jag samma sak innan jag lämnar henne  på dagis då jag jobbar kväll. Tänk alla ensamstående som får göra allt detta själv varje dag - fy fasiken va de gör det bra!!!


Jo det händer mycket i utvecklingen nu och mycket är nog förskolans förtjänst. ordförrådet har ökat och nu kan hon fler bus...som att klättra upp i soffan. Att lyssna på sin mamma och pappa är inte så roligt. Hon firar av värsta leendet när man säger åt henne och sätta sig iaf när hon är i soffan.....svårt att hålla sig för skratt en sådan gång. Säger jag aj aj med hård ton får man en uppläxning själv. Färstår inte riktigt vad hon säger men hon tillrättavisar mig troligen :) Sötnosen min!


Nä nu väntar snart herrarnas skidskytte. Ska ta och avnjuta en semla på självaste fettistan!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 4 februari 2010 10:25

Nu är måttet rågat. I besparingstider så är det nu våran tur på landstinget att spara. Förra veckan damp ett mail ner i jobbmailen där alla besparingskrav stod....och det var inte lite de vill spara på oropeden! Följande är på förslag

- treskifts jobb

- till sommaren varannan helg, ev permanent

- tre semester perioder till sommaren, den första börjar då 7 juni!!!!

- lägga till två dagar tror jag det var på tio veckors schema

och om man ska ta ledigt exempelvis föräldrapenning ska vi själva täcka upp för det! Med andra ord är det lite kaotiskt på jobbet för tillfället. Bara det här med föräldrapenning, nu ska man nästan få dåligt samvete om man vill vara ledig i sommar för man vet att de som är kvar får jobba som bara den. Det är sjukt att det ska vara så här, man ska få dåligt samvete för att ta något man har laglig rätt till!  Men jag tänker ta ledigt i sommar då de på förskolan slår samman vissa förskolor under vissa veckor. Jag vill inte att Wilma ska behöva vara på en ny förskola och med ny personal, till viss del redan i sommar då hon började förskolan nu efter jul!.


Den lokala tidiningen östersunds posten var på jobbet i måndags och intervjuade några ur personalen och det blev en bra artikel. Vill ni läsa den gör det här - ilska bland personalen på sjukhuset 


Här hemma är det hyfsat, vi är lite snuviga. Gumman blev förkyld i fredags, dock en lindrig förkylning. Hon har varit på förskolan i veckan och det har gått bra. I dag och i morgon är jag ledig så då får vi chansen att umgås hela dagen :) Nä nu ska vi fixa lite mat och sedan hitta på något!


Kram

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards