Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under december 2009

:)

Av Jessica Sjödin - 25 december 2009 16:36

Den nya kameran fungerar alldeles iutmärkt! Förstår inte hur man hinner knäppa så många kort!!! Så fort jag vet hur jag får över dem ska ni få se guldklimpen våran, så stor hon blivit!

Av Jessica Sjödin - 25 december 2009 16:26

Ja nu sitter man här och julafton har redan varit! Vi hade en alldeles förträfflig dag igår, eller em och kväll. Jag jobbade på dagen så när jag kom hem var gumman och min sambo hemma samt min mor och far! Maten var så gott som fixad, skönt. Mina bröder och  min sambos tvillingbror med hund kom också! Wilma och sambon var i Ström igår på dagen och firade lite jul med släkten på min sambos sida.


Vi åt och drack gott och sedan så trodde man att tomten skulle komma....men det hade blivit ett litet missförstånd mellan mig och min mor! Ah skulle vi bli utan tomte! Skulle inte Wilma få se tomten!!!! Som tur va så lät vi fantasin flöda och det slutade med att vi hade en tomte mormor, fniss! Gumman var hel nöjd iaf. Efter alla julklappar så spelade vi spel och umgicks en super trött liten tomtenisse hon somnade tyvärr innan de aktiviteterna intogs!


Nu sitter man här själv i soffan med datorn i famn! Gubben är på någon sorts hockey och lillfisan hon följde med momma och moffa hem! Fatta hon blir borta från mig till söndag! Åker då hem efter jobbet....längtar! Min sambo han får inte se sin ögonsten på flera dagar!!!!! Fösta gången någonsin som vi är ifrån varandra mer än ett dygn! Hur ska det gå!


Nä nu ska jag ändå försöka njuta av ensamheten ett tag innan sambon kommer hem!


Ha en fortsatt god julhelg!!!!!


Av Jessica Sjödin - 20 december 2009 23:15

Ja det är glest mellan inläggen nu men det är inte så mycket tid över för detta! Nu är det snart jul och äntligen så känner jag julkänslan och lugnet som kommit! Jobbar dock nu måndag, tisdag för att vara ledig onsdag, sedan går man på julafton för att sedan vara ledig juldagen....puh efter det så jobbar jag lördag och söndag för att sedan få ta det lugnt i en vecka!!!!


Jag har inte hittat kameran eller jag har väl inte direkt letat så i går for vi på  stan och inhandlade en ny systemkamera, det bästa inköpet på länge! Vilka bilder det blir......resultat kommer inom kort! Tro det eller ej så hittade jag våran gamla kamera när vi kom hem, hm typiskt! Men vi ångrar oss inte att vi köpte ny kamera. Gumman hon är så go och glad, idag var vi ute en sväng och hon tyckte det var såååå himla gott att vara ute och gå i snön! Tyvärr är hon dålig på att äta...kan ev vara tänderna som kommit. Ena dagen tycker hon om korv och nästa inte.....blir tokig snart!


Nä nu måste jag plugga lite innan jag slår igen ögonen, ska upp och jobba i morgon bitti, gäsp!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 15 december 2009 15:33

Hallo hallo!


Ja tänk vad tiden går fort, snart är det jul. Den gnälliga tösen vill inte ändra sig men nu förstår vi varför...massa hörntänder på väg! Fatta vad en annan har tandvärk när visdomständerna rör på sig, usch!!!! Hoppas de kommer fram fort så gumman får någon ro snart!


I helgen har man jobbat så gumman och sambon har myst! Orättvist.... på jobbet har det arit fullt upp och då menar jag fullt upp! Trist när det är så, man hinner inte engagera sig i patienterna som behöver det utan man ser till att det allra viktigaste fixas! Men idag har man varit ledig så vi har varit med några ur föräldragruppen på djungelhuset! En stor byggnad med en massa skojiga leksaker för barn i olika åldrar. Dit kommer vi att åka fler gånger!


Nu slappar man lite medan gumman sover, en sen sovning men så blir det när hon bestämmer sig för att vara vaken halva natten.....Resten av veckan blir det jobb, julklappshandling och plugg.


Kram

Av Jessica Sjödin - 8 december 2009 12:43

Ja det är som sagt va mycket men det förstår ni väl när jag inte uppdaterar bloggen så ofta. Sist jag skrev var gumman helt utslagen av sprutan eller vad det nu va. Det höll i sig till torsdagen och på fredagen hade det vänt, hon började äta mer vanlig mat så det kändes gött. I och med det så tog vi våran packning och drog till Backe jag och trollet. Sambon han fick stanna hemma och "vila upp" sig :)


Väl hemma hittade trollet sin favvo direkt. Morfar var helt ok samma som mina bröder men den som gällde i ur och skur var momma.......till och med före mig!!!!! Det högg till i hjärtat när W skrek så fort jag tog henne från momma...hm, gött för mormor! Droppen var när hon stod vid momma sin och sträckte upp armarna och sa na na, na na! Hallo! Vad händer! ....nu när vi kommit hem så är allt i sin ordning igen, puh :)


Det märktes att gumman varit sjuk och att hon fick sova mycket på fredagen! På fredag kväll så tog det nog två timmar innan hon somnade och sedan på natten ville hon inte sova, snacka om att man var trött i lördags morse, tur att momma gick upp och fixade frukost till lillfisan! På lördag natt vaknade hon också och skrek som en stucken gris....ca tjugo minuter sedan somnade hon om, tur var väl det!!!


När vi kom hem i söndags var det ett troll som sken upp som en sol när hon såg sin pappa! Hon fick vara uppe ett tag fast vi kom hem sent, vi mös hela familjen....sen var det en som sov hela natten! Den nattsömnen behövdes kan jag säga! Igår var W med sin pappa fom em i och med att jag jobbade kväll, snacka om att vi hade mycket att göra och pricken över i var att jag fick in ett jourfall just innan jag skulle rapportera och gå hem......blev en sen kväll med andra ord. Kom väl i säng vid elva tolv tiden och halv tre vaknade trollet för att somna om efter lite välling. Trodde att hon skulle sova hela natten då hon fick en extra liten flaska välling i går kväll då hon hade svårt för att komma till ro, men icke. Inte nog med det så vaknade hon halv sex...inte ville hon somna om heller! Så nu är man trött....igen. Inte kan jag sova heller då plugget hänger över en som ett mörkt moln!!! Nä nog med dessa pessimistiska tänk!


Bara gumman vaknar så ska vi iväg på jobbet en sväng! Gud vilken tur jag har som fått en sådan underbar liten människa!!!!!!!!!


ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 2 december 2009 22:13

Ja idag har vi haft en tussig dag här hemma. Gumman har varit dålig, mest legat och sovit hela dagen. Fick svininfluensa sprutan igår och hon hade troligen någon infektion i kroppen för idag har hon knappt velat äta och magen har det varit fart på kan jag lova! Feber har hon också haft....men gud vad alvedon gör susen, knappt en timma eller två efter given alvedon så har det varit som att vrida på on knappen :) ....men nu sover hon! Blev sen kväll i kväll...men då har hon ju som sagt mest sovit hela dagen. Vi håller tummarna för att hon blir frisk till helgen då vi ska hem till mamma och pappa!


Nä nu tror jag ögonen håller på att åka igen....


Go natt vänner!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards