Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Jessica Sjödin - 21 mars 2009 15:49

Hallo hallo!


Trodde att vinden vänt, gumman åt x flera igår och somnade vid nio. Vaknade dock ett antal gånger i natt men fick mat och somnade om. När klockan var halv fyra tog jag henne till mig och gav henne mat, bytte blöja och sedan somnade hon om. Vaknade som en pigg lärka halv sju! Det var inte mamma och pappa, jag var däckad av en förskylning och min sambo trött och tagen, hm (det visade sig senare idag att även han fått magsjuka :(). När vi sedan gick upp och skulle fixa till oss hade gumman bajsat i blöjan men det var allt. Jag tog mig i kragen och for på apoteket och inhandlade lite nödvändigheter medan gumman sov i vagnen. Sedan så vaknade hon nästan direkt när jag kom hem, stackarn var ju pigg men ingen som hade direkt kraft att leka, fy tusan! Vi skulle egentligen åka till min mamma och pappa i helgen men planera omkullkastades, dels för att vi var sjuk och dels för att min ena bror fått bältros! Jag förstår inte vad det är för fel på världen. Wilmas alla kusiner i ström har haft vattkoppor i omgångar och nu får morbror Johannes bältros! Krya på dig vännen.


Ja eftermiddagen flöt på och allt var frid och fröjd tills blöjan på gumman skulle bytas, då hände det saker! När hon ligger där och vädrar så råkar det komma lite bakvägen, fixar till det och ska tvätta lite när hon drar iväg nästa omgång, vilket drag - bajsade på skötbordet, tvättmaskinen samt badrumsmattan! Herre gud vilket tryck......Trodde att det var på bättringsvägen men men. Nu är vätske ersättningen laddad i kylskåpet och här ska ammas ofta och lite, igen. Håll tummarna!


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards