Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under januari 2010

Av Jessica Sjödin - 26 januari 2010 11:34

Ja det är det nog för både mig själv och trollet....även sambon så klart. Igår lämnade jag Wilma på dagis på riktigt, inskolningen är över! Hon gråter när jag går och det skär i hjärtat som bara den. Tycker det är jobbigt att vara hemma utan wilma så jag försöker träna den tid som är mellan lämning och arbete. Ja nu har man börjat jobba 80 % också med blandade känslor! Skönt att få träffa arbetskamraterna lite mer och trist att inte få vara med gumman så mycket...men men det är väl så här det ska vara nu!


Gumman har insett det roliga med att åka pulka iaf, vill inte kliva ur när det är färdigåkt! Fick hon skulle hon nog sitta så länge hon klarar innan det blir för kallt:) Nä nu går bussen snart, ska ta ett rejält träningspass innan kvällsjobbet kallar! Hoppas alla mår gott! Har inte hunnit uppdatera mig i mina bloggvänners liv men får ta igen det snart!


Kramen

Av Jessica Sjödin - 18 januari 2010 22:00

Ja kan man säga annat! Läääänge sedan sist! Jag har jobbat rätt så mycket och förra veckan började vi inskolning för Wilma på dagis eller förskola som det så fint heter! Det gick bra i tre dagar sedan åkte stackars trollet på magsjuka, trist!!! Idag har vi varit och hälsat på på em för att i morgon lämna henne och då bara vinka av henne! Tur att det är sambon som ska göra det då jag och min studie kamrat ska träffa examinatorn! Håll tummarna! Men jag får äran att hämta henne!


Förskolan är jätte bra! Bra fröknar och god mat som deras köksa fixar! Lyx! De har bra pedagogisk grund och mysigt område! Inskolningen de använder är 3 dagars inskolning, med andra ord så de tre första dagarna är både barnet och föräldern/föräldrarna med och man är där mellan 9-14. Dessa dagar hjälper föräldrern barnet med att se sig omkring och utforska dagiset. Föräldern hjälper till vid måltid samt byte av blöjor och sovning mitt på dagen. De fjärde dagen så lämnar man barnet och vinkar för att sedan hämta 14, så gör man fjärde och femte dagen. Näst kommande vecka så lämnas barnet 9.30 och hämtas 14. Man måste vara tillgänglig för om det är något så ska man kunna nås på telefon och komma direkt på förskolan. Tycker det verkar som en bra inskolningsform!


Håll tummarna för i morgon när Wilma ska vara själv på dagis.


Nä nu ska jag mysa lite i soffan innan sängen kallar! Helgen har varit hektiskt med mycket städning och tvättning hemma samtidigt som jag jobbat helgen, zzzz.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 3 januari 2010 20:07

ja det var ett tag sedan nu och detta inlägg blir inte långdraget! Har massor att göra den vecka som kommer! Uppsatsen som varit en stor del av mitt liv sista året ska vara inne på torsdag då veckan som kommer blir nog lite stressig! Har dock inte gjort så mycket på den under julhelgen...tyvärr! Men nu jäklar så ska här fixas!


Gumman börjar snart på förskolan! Har inte riktigt smällt det men jag tror att hon bara kommer att må bra av det, behöver mycket stimulans nu för tiden! Går mycket bättre med maten nu också, äter som en häst! Förstår att hon hade svårt att äta för någon vecka sedan nu när jag ser bjässen till tand som kommer fram mer och mer, stackarn. I kväll har vi varit ute och skottat och gumman hon har gått och gått. Hon bara ääääälskar att vara ute, gråter hejdlöst när hon måste gå in :(


Nä nu måste jag ta mig i kragen. Gott nytt på er alla!!!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards