Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under april 2009

Av Jessica Sjödin - 30 april 2009 10:52

Hallo hallo!


Vill bara skicka en STOR krya på dig kram till en liten prinsessa som ligger på sjukhus pga RS virus. Hoppas hon mår bättre!! Kram på er!

Av Jessica Sjödin - 30 april 2009 10:32

Hallo hallo!


I och med att gumman tycker om att bada köpte jag badleksaker i veckan. När jag kom hem såg jag att det stod att de inte skulle användas av barn under tre år pga lösa delar! Jag hittar inga lösa delar!!!!! Det är två grodor och det enda är att det är målat ögon och mun på dem och en öppning under där vattnet kan sugas in och tryckas ut. Är det så att de skriver så bara för att vara på den säkra sidan eller? Jag måste vara dum....

 

Visst är de söta!


Jag fattar ingenting!!!!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 30 april 2009 10:22

Hallo hallo!


Provade välling blandat med ersättning i går kväll men ändå vaknade hon tre gånger i natt, vad gör man???? Idag har gumman badat (brukar få bada på morgonen men det är ju dag före helg) och fått på sig sina nya jeans shorts som inhandlades häromdagen! Blev så snygg så. Sover nu i vagnen och snart ska vi bege oss till en kompis och hennes lilla prinsessa, ska bli så skoj! Ikväll ska vi äta go mat i glada vänners sällskap, trevligt värre!!!

 

 Titta sötnosen, ser dock lite rolig ut i ansiktet lillskruttan min!


Undrar bara en sak, vart tog solen vägen?? Hoppas den tittar fram snart!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 29 april 2009 21:40

Hallo hallo!


Var ju på BVC idag och det gick bra. Äntligen har hon börjat gå upp bra i vikt efter magsjukan. Vägde idag drygt 7 kg och var 66 cm lång. När hon låg där på undersökningsbordet så tog hon visade sin BVC ssk hur duktig hon är att vända sig:). Hon kunde allt som de ska kunna vid sex månaders ålder, gött! Nu ska vi inte på besök förrän om två månader!! Känns långt.


Håll tummarna att det vänder med pureérna snart, gröten går ju som smort. Nu har vi även börjat introducerat välling till natten, nu från början blandar vi med ersättning......fortsättning följer där!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 29 april 2009 16:16

Hallo hallo!


Sova vad är det! Vaknade för andra gången kl fyra och då tog hon och bajsade, tror att hon gör det bara för att få upp mamma så tidigt på morgonen :) Så det var bara att gå upp och byta och innan vi var färdig var det en liten rackare som klarvaken. Fick ligga bredvid mig och min förhoppning var att vi skulle somna direkt men icke, till slut hade hon vänt sig så hon låg tvärs över sängen och sparkade mig i bröstet.....Till slut så somnade vi iaf. Det var inte så roligt när väckaren ringde halv sju! Trött som bara den men det var bara att gå upp då vi skulle på BVC.


Idag har gumman varit otroligt snäll så jag och min studiekamrat har pluggat...ser en ljusning i tunneln, dock väldigt svag men ändå!


Så här oskyldig ser man ut när man haft mamma vaken halva natten :)

 

Ett väldigt sött nattmonster!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 28 april 2009 21:21

Hallo hallo!


Försökte träna ikväll men gumman hon ville nog inte det, åkte hem efter ett tag då hon bara grät. Hoppas det vänder snart. När jag kom hem så hade hon lyckats kräkts i sängen, förhoppningsvis berodde det på mycket mat samt att hon var jätte ledsen. Håller tummarna då det inte var så länge sedan hon var sjuk sist......Tog lång tid innan hon kom till ro, grät och grät så fort vi la ner henne, till slut grät hon även i min famn. Nu sover hon sött i sin säng och vi hoppas att natten blir bättre än kvällen. Håll tummarna då vi ska på BVC tidigt i morgonbitti.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 28 april 2009 09:18

Hallo hallo!


Igår kväll la min sambo Wilma och hon somnade nästan direkt så hon sov när jag kom från affären, vilken lyx! Tyvärr hade hon svårt att komma till ro,vaknade och grät ungefär varje kvart under kvällen men somnade till slut. I natt vaknade hon halv ett, gav henne mat och en ny blöja och trodde naiv som man är att hon skulle somna om, ack så fel jag hade. Halv två somnade vi väl igen, tröttare än tröttast. Trodde då att hon skulle sova till morgonen men ack så fel jag hade igen....vaknade vid halv sex! Tog då över henne till våran säng och vi sov till cirkus halv sju, då var det ett litet troll som ville upp. Tror att hon märkte att jag inte var så sugen på att kliva upp så för att få sin vilja fram tog hon och gjorde nummer två....vad gör man då? Jo kliver upp, gumman glad i hågen! Nu har hon åter somnat, denna gång ute i vagnen och än en gång var det gnäll innan hon kom till ro! En tand eller något på g kanske....


Trots en sådan gnällis ska jag visa den goa sidan av skruttan

 .....man smälter rätt så fort när hon fyrar av ett sådant leende!


Idag ska vi på ÖF, skoj!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 27 april 2009 21:36

Hallo hallo!


Gumman älskar när man kittlar henne! Skrattar högt och länge, så roligt! Så här skojjigt kan man ha:


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards