Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Jessica Sjödin - 20 mars 2009 15:20

Hallo hallo!


Nu var det ett tag sedan men vi har haft fullt upp. Mamma och pappa skulle ju komma för att passa lillgumman så vi fick göra något på tu man hand, det blev inte riktigt som det var tänkt...... Det hela började i onsdags kväll, gumman sov när jag kom tillbaka från mitt pass men vaknade efter ca en timma. Var ganska gnällig och ville inte somna om så jag och Wilma gick och la oss båda, la ner henne i sin säng för natten efter ett tag. Hör efter ca en kvart ett hulkande och världens kräk kom ut, snacka om att mamma vaknade till. Vi gick och duschade och bytte kläder, gumman fick äta innan det var dags för sängen igen. Min sambo kom och la sig och vi släckte lampan, hann bara lägga ner huvudet på kudden kom samma ljud igen, värsta kaskaden - stackars gumman. Åter igen in i duschen och nya kläder, nu fick hon ligga brevid oss ett tag. Det högg i hjärtat när jag såg hur olustigt hon tyckte det vara att kräkas, brås redan på sin mamma. Sen resten av natten var det bara små kräkningar som kom då hon inte hade så mycket kvar att få upp, men vi vaknade ungefär varje timma - fy va jobbigt det var, framför allt att se henne så liten. På morgontimman när vi vaknade till liv tittade vi på lillfjärten där hon låg ganska blek, när hon tittade upp fyrade hon ändå av sitt vackraste leende - vilken tjej! Sen har våran tid gått till att räkna in- och utgifter samt konsultation med BVC samt sjukvårdsrådgivn.


Tur att min mamma och pappa kom så vi kunnat slå våra kloka huvuden ihop (min hjärna har haft svårt att tänka klart....) Fram till igår kväll hade hon bara kräkts, men då kom världens lass - första på nio dagar! Trots att hon varit trött så har hon varit så go och glad, våran lillpiga! Hon somnade igår kväll vid nio och när vi gick och la oss vid elva så fick hon lite mat. Som världens mest oroliga mamma så ställde jag klockan på fem för att då kunna ge henne lite mat för vätskebalansens skull, hmm. Hon sov så gott men jag tog upp henne ändå och hon fick lite käk sedan fick jag för mig att hon nog ligger ganska back då hon inte kissat på hela natten så jag försökte stoppa i henne lite vätskeersättning också (fått tips av SVR). Tror inte att det smakar så gott och på gummans min så tyckte hon nog inte det för efter ca fem minuter kom en del av maten upp och när det var fixat så sprakade det till i rumpan. Skyndade mig till toan och det hade hunnit komma mest över hela ryggen. Väckte min stackars mamma kl halv sex för lite assistans. Tror inte gumman badat så tidigt på morgonen tidigare :)........sedan har det varit lugnt, peppar peppar. Hon har sovit myket dessa dagar, som mest tre timmar under dagtid. Nu hoppas vi att det är på väg åt rätt håll för det tar på krafterna och se sin underbara lilla krabat må dåligt!!!! Vi var på öppna förskolan i tisdags och det är fler därifrån som blivit sjuk, det är ju lätt hänt när det är så mycket folk i rörelse på samma plats. Nä nu ska vi mysa jag och gumman, mormor och morfar åkte hem för ett tag sedan. Det är ju så jobbigt att vara så maktlös!!!!!


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards