Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under maj 2009

Av Jessica Sjödin - 31 maj 2009 23:12

Hallo hallo!


I helgen har vi varit i mamma och pappas stuga, därav inga inlägg - för modernt med internet där! Vi har haft det helt underbart. Mamma och pappa hade gumman i fredags natt, första natten utan gumman! Det gick bra och vi fick sovmorgon, skööönt! I mogon bär det av till Umeå för uppsatsen, håll tummarna! Uppdatering om helgen och bilder kommer när stressen kring skolan har lagt sig. Gumman sover i sin säng efter två nätter i en väggsäng med antingen mormor eller mamma :) Tycker nog att det är skönt att få hela sängen själv.....Idag stannade vi hos farmor på vägen hem, det är ju morsdag! Vi fick smörgåstårta och efterrät, gött! Gumman åt upp all sin middag och sedan lite efterrätt! Det var inte jag som gav henne maten som ni nog förstår utan det var den fantastiska farmor! Förstår inte hur hon gör, det är inte första gången.....Tack för det! Nä nu måste jag lägga igen ögonen!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 29 maj 2009 15:12

Hallo hallo!


...jaha då är man själv förkyld, känner mig såååå tung i huvudet och hur saker och ting smakar......det är en gåta! Iaf så drar vi till momma och moffa idag. Min sambo är i Strömsund och jobbar så vi åker separat, lite jobbigt då jag måste packa i bilen mm samtidigt som jag tvättar lite och har ögonen på gumman, hm. Det kommer kanske inte bli så mycket bloggat i helgen då men nu vet ni varför. På måndag drar vi sedan vidare till Umeå, ska sova på hotell som ligger på universitetsområdet, skönt!


Det blev en tidig morgon för oss, gumman vaknade tre och ville inte somna om, tror ögonlocken åkte igen vid fem......Hon far ju som en virvelvind så man kan inte slappna av själv, rätt som det är så har man en hand i ansiktet för att sedan få en fot på nästippen! Hon vänder sig på mage hela tiden i sängen, varför kan man fråga sig!


Nä nu ska det sista packas sedan bär det av.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 28 maj 2009 21:31

Hallo hallo!


Tänk att gumman inte somande förrän vid halv tolv igår! Somnade dock som vanligt vid halv åtta åtta men vaknade vid nio och ville inte somna om! Typiskt när en annan var helt slut! Vaknade ändå vid halv sju i morse....


Idag har vi varit på språng nästan hela dagen. Suttit med skolarbetet på em/kvällen, nu är det förhoppningsvis på sluttampen. Gumnan har ingen feber och hostar lite. Jag däremot börjar känna en förkylning som kommer krypandes. Typiskt! Därför orkar jag inte skriva så mycket idag, ganska trött redan! Lillskruttan har ätit lite och då ligger betoningen på lite matpure idag men drack desto mer välling i kväll, skönt! Nä nu ska jag ta och kurera mig!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 27 maj 2009 20:42

Hallo hallo!


Äntligen tror jag att gumman håller på att bli frisk. Idag feberfri, puh och mycket gladare och mer alert. Fick sitta på sin lekplats idag medan jag gjorde lite andra saker, till slut hör jag en stämma som inte är nöjd. Ja då har hon lagt sig och sedan rullat till mage och hasat sig ut mot kanten. Till slut blev hon väl trött på att ligga på mage så då gnällde vi lite! Hon är smart den lilla, hon vet att jag kommer så fort hon gnäller :) Då gumman var piggare så gjorde vi en blixt visit på Jamtli och sa hej till några mammor i våran föräldragrupp, vi skulle träffas där och fika idag. Alla har blivit så stora, hjälp jag hinner inte med!!!! Nä nu är jag rätt så trött så jag tror jag ska slappa framför tv ett tag innan det är sängdags,det är ju Greys ikväll!!!!. Gumman hon sover redan. Tänkte visa de fina leksakerna hon fick igår

 Hon tycker att de är hur rooooliga som helst :)


Men hon såg ganska rolig ut då hon inte visste om hon skulle leka med dem eller ta nappflaskan....


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 26 maj 2009 21:44

Hallo hallo!


Ja det stämmer faktiskt, Wilma har namnsdag! Därför har hon fått tre body's och två leksaker när vi var på stan idag. Vi åt lunch med en kompis och sedan strosade vi på stan, skönt! Handlade även till mig själv, en väst och ett par short blev det! Gumman har varit lite piggare idag och i kväll så hade hon ingen feber, skönt. Har dock gjort nummer två två gånger idag så jag undrar om det är några fler tänder på G. Hon brukar i vanliga fall bajsa var tredje dag så det här var rekord i och med att det blev resultat igår också. Nog skitpratat :) Lillskruttan somnade redan vid halv sju så lite stressad blev jag, tänk om hon vaknar lika tidigt i morgon som idag....det vill vi inte! Men hon har vaknat två gånger efter det och halv nio somnade hon i sin säng så nu håller vi tummarna!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 26 maj 2009 10:16

Hallo hallo!


Som sagt var så sov gumman mycket igår och jag tänkte så klart att hon låg lite back......Det var en liten skrutt som vaknade vid fyra halv fem i morse (om man kan kalla det morgon...) och det var då inte första gången men hon ville absolut inte somna om. Låg och höll låda i våran säng till klockan va.....ja va kan den ha varit typ halv sex sex då gav jag upp. Fick äta lite liggandes i våran säng och då somnade vi båda två! Sedan vaknade jag vid nio!!! Fatta och då sov skruttan fortfarande :) Nu är vi nybadade och duschade och ska ut en sväng. Hon ser betydligt piggare ut idag så lite frisk luft kan nog inte skada.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 25 maj 2009 22:59

....ja nu, fortsätter vi. Hoppas bara att hon somnar om snart, såg rätt så pigg ut nu! Jo natten mot idag var en hattig natt, gumman vaknade flera gånger och jag hade svårt att somna. Tänkte mycket på uppsatsen, opponering samt respondering som komma skall. Låg även och lyssnade på gummans snarkande ljud - med andra ord kan man säga att man var lätt uppstressad eller hade myror i hjärttrakten :) Måste ha mycket i huvudet för tillfället då jag tom glömde frissa tiden idag, man får ju skämmas jämt! Om det varit vilken frisör som helst men min frisör är en av mina närmaste vänner, pinsamt! Förlåt kompis!!!!!


Idag har vi varit på stan en sväng (var tvungen att komma ut en sväng), lättsamt då gumman sov mest hela tiden. Träffade en kompis som var inne, vi fikade på en uteservering och surrade! Bjöd på middag hemma innan hon for hem. Fick då möjlighet att träffa min lilla snorprinsessa i vaket tillstånd. Så här söt är den lilla snoriga prinsessan dessa snörvel dagar :)


Ha de gött! 

Av Jessica Sjödin - 25 maj 2009 22:46

Hallo hallo!


Gumman är fortfarande sjuk, hur mycket snor finns det egentligen? Borde ta slut snart...Hostan finns kvar men lite mildare idag, har inte kräkts lika mycket som igår. Ringde idag på BVC för att höra om lillskruttan kunde få någon hostmedicin men där gick man bet! Tur då att det kanske håller på att vända. Gud va hon har sovit idag! Runt två timmar på fm och två på em! Trots detta somnade hon i min famn efter vällingen efter åtta ikväll, måste vara mycket sömn som ska tas igen! Nä nu vaknar hon, återkommer

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards