Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Jessica Sjödin - 16 mars 2009 21:14

Hallo hallo!


I natt har gumman sovit som en stock! Vaknade inte förrän sju halv åtta. Vi mös på som vanligt och när det var dags för förmiddagsluren så fick hon sova ute i vagnen, helt underbart väder och varmt! Min sambo kom hem och åt lunch så vi fick sällskap. Gumman fick potatis och maj idag...ni skulle ha sett hennes min, grimaserade som bara den men efter någon sked bestämde hon sig för att gilla maten. Åt som bara den, duktig tjej!


Under eftermiddagen var det dags för baby sim, första gången. Tur är att jag vet att hon älskar att bada och duscha så så nervös var jag inte, mest för hur jag skulle få ihop allt själv. Vilken chock jag fick när jag entrade omklädningsrummet, bebisar överallt! Fanns nästan ingen fläck på golvet där det inte låg någon.....fick ta några djupa andetag och hitta någonstans att byta om på....och vilken värme, som en bastu. Men stämningen var på topp så allt gick som smöre. Gumman var så snäll så det gjorde sitt också. Väl ute i poolen mös vi på som bara den, hon bara älskaaaaade att bada. Vi fick lära oss hur vi skulle hålla bebisen när den låg på mage och rygg samt hälla lite vatten över huvudet, lillfjärten tog det hela med ro - tyckte det va roligt. Vi sjöng och hade det trevligt i en halv timma sen var det slut. Oj oj tänkte jag, nu ska vi åter in i kaoset. Men det gick bra, vi duschade och fixade, hittade en grej gumman kunde ligga på inne i duschen. Hon log stort där på golvet medan jag duschade. Sen var det påklädning osv.....då började det - varmt som bara den! Kändes inte som man duschat just innan. Till och med gumman såg ut att svettas, tog därav en liten paus och ammade lite för att hon skulle få i sig lite vätska. Allt var rätt roligt för när jag satt där och ammade var det först en liten prins som skrek och tyckte inte att något var roligt...för tillfället.....detta missnöjde spred sig till en annan liten prins som också började gråta. Där låg de två små liven nästan brevid varandra och grät som bara den och gumman hon åt och verkade inte bry sig. När de två blivit tyst började en tredje och visa sitt missnöje...vilken cirkus men de är ju för söta iaf. Nästan mer svettig än vid ett träningspass var vi till slut färdiga för att åka därifrån, gumman såg helt färdig ut och somnade i bilen. Vi for och hälsade på pappa på jobbet och då vaknade förståss gumman, kände väl på sig att pappa var i närheten :) Sen har kvällen flytit på, gröten åkt in i ett nafs och nu sussar hon så gött (dock varit lite grinig i samband med läggning, troligen övertrött eller magknip....). I morgon är det öppna förskolan som gäller, kul.


Här syns vilken som bestämmer i våran familj......texten på tröjan: de e je som bestäm! Fått av farfar och hans sambo:)


Ha de gött! 

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards