Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica Sjödin - 27 februari 2009 18:38

Hallo hallo!


Igår tog jag och Wilma vårat pick och pack och begav oss på mitt jobb på förmiddagen. Tanken var att jag och en arbetskamrat som jag skriver ett arbete tillsammans med skulle plugga, trodde jag ja. Gumman som brukar vara världens goaste visade sitt bästa humör. Gnällde så fort vi började prata och gallskrek när jag la ner henne i vagnen, undrar om hon kände på sig att det inte var som det brukar, rutinen försvann. Till slut så kom räddningen - en väldigt snäll kompis tog henne under sin lunchrast. TACK SNÄLLA!! Hon var hur snäll som helst och sedan somnade hon i vagnen efter bara några meter, prinsessan min. Vaknade efter ett tag och då var det åter gnäll. Till slut var hon så trött så det spelade ingen roll vad jag gjorde, det var bara att ta vagnen och gå hem.......då sov hon i två tre timmar! Varför kunde hon inte det tidigare :)


Idag har min sambo haft pappaledigt så han tog Wilma och for på "byn" under förmiddagen. Jag kunde då sitta i lugn och ro och plugga för att sedan gå på stan och äta lunch med en kompis. Sedan kom de två dit för att luncha :) Efter det så for vi på Barnens hus och köpte badbyxor till gumman, hur fina som helst! Vi ska eventuellt till Åre och bada i morgon annars så behöver vi ändå dom till babysimmet som vi ska börja med om några veckor, ser fram emot det. Gumman äääääälskar ju och bada och duscha. Hon har varit hur go som helst idag. Nu kokar vi potatis till gummans "middag", hihi. Vet inte riktigt vad hon tycker om mat än men det kan ju bli bättre.


I natt sov hon bra igen, duktig. Äter ca en gång per natt och vaknar mellan sju och nio. Idag på em har hon sovit ute en sväng. Håller tummarna att hon somnar i någorlunda tid i kväll. Nä nu ska vi äta och umgås.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 25 februari 2009 21:09

Hallo hallo!


Känner hur tiden försvinner. Gumman behöver mycket av min tid samtidigt som man behöver lite "egentid", eller har jag fel? Samtidigt som jag skriver en uppsats som måste vara färdig i maj....åh det känns hopplöst! Vill för guds skull inte känna i juni att jag missat tid med gumman eller att jag missat något av hennes många framsteg! Hur gör man då? Kan någon tala om det, snälla:) Det är tur att vi har en så underbar tjej. Hon har blivit så snäll på natten,vaknar ofta kl ett och vill äta, sover sedan till sju! Då äter hon och vi gosar läääänge innan vi går upp, mysigt värre! Idag har vi varit till en kompis då hennes dotter fyllde ett år igår. Vi var två som for och hälsade på idag, det var riktigt trevligt med kaffe och semla. Skönt att få komma iväg någon gång. Gumman har blivit så envis, vill helst inte sitta utan stå på mina lår - det blir lite jobbigt att ha henne så hela tiden :) men men....man ska vara glad att hon vill träna!


Vi har insett att vi saknar lite egen tid jag och min sambo, bara att kunna gå ut och gå tillsammans en kväll eller äta en bit mat ute. Vi har ingen släkt i stan så det blir lite svårt med tillfällig barnvakt. Är vi egoistiska nu? Gumman är naturligtvis våran prio ett, det bästa som hänt oss men man behöver tid själv också. Ofta pysslar vi så båda ska kunna träna någon gång i veckan och nu behöver jag lite tid till att plugga också, kvällarna räcker inte riktigt till - skulle behöva trolla lite då det även är på kvällen som vi kan leka med gumman tillsammans!


Ikväll var gumman ganska gnällig. Gnällde när hon fick vara uppe med oss och grät när vi la ner henne, vad skulle vi göra!!! Till slut så smattrade det till där bak och efter en stund så rasslade det till - det var det som var fel! Hon fick en ny blöja och sedan la jag henne, tog inte lång tid så sov hon - våran prinsessan. Stackarn hade nog ont i magen!


Nä nu ska jag umgås med sambon, cykla lite och titta på TV samtidigt, hihi.


Ha de gött! 

Av Jessica Sjödin - 24 februari 2009 21:51

Hallo hallo!


Igår så provade vi mat igen, smakportion med potatis. Glada i hågen då det gick så bra på söndagen....ja om vi säger så här: jippi potatis...not! Vilka grimaser! Trodde hon skulle spy några gånger, maten åkte in och ut - vilken syn hi hi. Men hon var duktig i alla fall. Vi provade åter idag.......och samma sak förutom att eventuellt lite mer mat stannade kvar :) Om en vecka äter hon nog tonvis! Ska nog prova gröt när vi provat lite morot och palsternacka. Lite gröt till kvällen så kanske hon står sig hela natten. Hon har dock sovit från ett till halv sju de sista två nätterna, så duktig. Lättare när hon ska sova också!


Idag träffades vi i föräldragruppen, det var riktigt roligt. Vi fikade och surrade, Wilma var vaken och med. Nu för tiden vill hon inte sitta längre utan bara stå! Hon är så söt, vaknar ofta när vi är ute och går men säger inte så mycket utan ligger bara där och tittar med sina stora blå ögon! Firar av världens leende när man tittar ner och pratar med henne, man blir alldeles varm om hjärtat.


Ikväll när hon var med sin pappa och mös så tog hon nappen, det har hon inte gjort på läääänge - tror inte att hon förstått hur den fungerar. Men ikväll har hon legat och snuttat på tutten i sin säng, så sööööt! Baksidan är dock att hon själv tar ut den och blir skit förbannad när hon gjort det - hur ska hon ha det :) Hoppas att hon fortsätter att ta den, skulle vara bra inför natten så hon förstår att det är dags att sova..... Nä nu ska jag ta och gå och lägga mig.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 23 februari 2009 15:22

Hallo hallo!


Igår fick gumman sin första smakportion, det var riktigt roligt att se. Det var inte mycket som åkte ut men hon såg riktigt fundersam ut när hon fick in första skeden i munnen. Vilka gimaser!! Ha ha. Det gick dock mycket bättre än jag trott. Hon satt i min sambos knä och vi gav små portioner på skeden, allt som allt blev det väl ca en tesked. Det ska bli så roligt! Har redan lagat till små portioner och fryst in, ska ha dem till lite senare när hon äter lite mer. Vi började med potatis så det blir väl det i några dagar för att sedan byta till ex morot eller palsternacka.


Vi var ju till BVC i fredags och vägde mm, avvek lite från sin kurva på vikten så sköterskan tyckte att vi kunde börja med smakportionerna redan nu,sagt som gjort.


Nä nu ska jag leka lite med gumman, hon är lite grinig. Idag har vi varit på stan, träffat Wilmas ena faster och hennes minsting. Vi käkade lunch och handlade lite kläder, det var himla roligt. Sedan tog jag och Wilma en promenad hem, skönt. Sedan har vi bara tagit det lugnt, vi väntar på att pappa ska komma snart. lägger in en fin bild på mina två ögonstenar.

Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 22 februari 2009 16:47

Hallo hallo!


Tänk vad dagarna går fort, redan söndag och i morgon är det åter en ny vecka. I fredags hade vi mys, min sambo var pappaledig så hela familjen var på stan och fixade ärenden, bla bankärenden åt lillgumman. Vi käkade lååååång lunch på stan, det var trevligt. Gumman sov hela tiden, från att vi kom ner till vi kom hem. Hon har börjat med det nu, att sova en längre stund (ofta på eftermiddagen) och några korta power naps, hihi. Middag åt vi hos några kompisar, de har också barn så Wilma fick umgås med två av sina bästa kompisar, roligt!!!. Det var riktigt roligt att åka iväg och umgås, vi är ju mest hemma på vardags kvällarna så det är skönt att komma iväg......och väldigt skönt att inte behöva packa in i bilen, det har vi gjort mest varje helg sista tiden.


På lördagen var Wilma och jag och hälsade på en kompis till gumman och där var ytterligare en tredje kompis, jag tror hon var i himmelriket - var glad mest hela tiden. Jag tror lillprinsessan älskar att åka bil och nu är hon mer vaken också, så stoooora ögon :) Vi var lata och sena så vi tog bilen, det var rätt så skönt för när vi skulle hem så var det ett riktigt busväder,burr. Vi tog en promenad till affären senare på eftermiddagen, så vi förlorade ingen friskluft pga latheten tidigare på dan :) På kvällen såg vi melodifestivalen.....tyckte det var si så där, förutom EMD:s låt, den var bra. Gumman somnade väl vid halv nio, i sin säng alldeles själv. Hon har blivit så duktig, peppar peppar. Somnar mycket lättare själv nu "stolt mamma". Jag och min sambo somnade sedan i soffan vid halv tio tio, hmmm - vilket pensionärs par vi blivit!


I dag har vi myst hemma mest hela dagen! Wilma har varit ut med sin pappa då jag var och tränade och hon sover fortfarande ute, skönt. Ikväll ska vi till en kompis på klädparty, tyvärr är det för större barn men vi vill mest bara umgås och se kläderna. Nä ska ta och skotta fram bilen så den är färdig när vi ska åka.


Ha de gött!


Ps Idag har gumman ätit riktig mat för första gången men det inlägget kommer senare ds.

Av Jessica Sjödin - 19 februari 2009 23:03

Hallo hallo!


Idag har vi varit på vift mest hela dagen.  Var och hälsade på en kompis och hennes prinsar idag. Wilma var så snäll hela tiden...och vaken. Vi såg skidskytte och fixade lite käk, både till oss och grabbarna - det var himla roligt. Wilma fick låna en av hoppgungorna och verkade tycka det var toppen!! Det måste vi fixa hemma också. När klockan närmade sig halv två tog vi vagnen och åkte buss till lasarettet, mötte upp mormor. Vi skulle få rå om henne lite innan hon skulle hem. Tyvärr så blev det så hon fick åka tidigare än det var tänkt så det blev inte så lång tid till att mysa :( Ja ja det var bara att gilla läget. Vi saknar dig mormor! Vid fyra tiden fick vi hembesök från ett försäkringsbolag som informerade om deras barnförsäkring....det är mycket man ska tänka på. Lite kaos var det allt under tiden, gumman blev nog lite för trött så det gick inte att lägga henne. När vi till slut blev själva så blev hon lugn......fick lite mat och det brukar hjälpa - att snutta tycker hon om. Sedan kom pappa hem så han och Wilma lekte lite medans jag fixade lite käk. Sen kände jag att det skulle sitta fint med lite egentid, även fast gumman är det bästa som hänt mig så behöver man lite tid för sig själv. Fick dock skjuta på det ett tag för gummnan fick ont i magen (tror jag), grät och grät och grät - så svårt när det blir så för inget man gör kan lugna henne....men till slut fixade pappa det, då passade jag på att åka iväg en sväng. For och tränade, så skönt att man kommit igång med det igen....på riktigt. Är så förb..... less på magen som fortfarande är kvar, men nu gäller träning inför beachen 2009 hi hi. Nu sitter jag här i soffan och slappar, gubben sover i andra änden - det tar på att jobba och vara pappa:). I morgon ska vi på BVC, intressant och se vad som hänt med vikt och längd.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 18 februari 2009 16:38

Hallo hallo!


I morse var vi tvungna att kliva upp lite tidigare, bestämt att vi skulle på lasarettet idag - dels för att hälsa på på jobbet och dels för att träffa mormor. Gud va fort det går! Gumman växer så det knakar, fick idag känslan när vi kom på sjukhuset som jag kände när jag efter förlossningen skulle få se gumman - var i väg en sväng på operation då för att moderkakan inte lossnade av sig själv så det tog ca en och en halv timma innan jag fick se henne riktigt efter förlossningen. Den känslan var stark och kändes väldigt stark idag också, ser så småningom fram emot ett syskon till Wilma........Va var det verkligen jag som sa det! Har hela tiden sagt att jag bara vill ha en bebis, men men man kan väl ändra sig.....tydligen......men det kommer att dröja lång tid - nu och närmaste tiden är det gumman som gäller och bara hon! Vi fikade på "min" avd och sedan när mormor var färdig så åt vi lunch med henne i Cafeterian, Wilma blev glad att se sin mormor! Sen på eftermiddagen gick vi på stan en sväng, hittade riktigt fina fleece kläder som jag fått tips om...tyvärr måste vi vänta ett tag och köpa dem då det är lite tomt i kassan. Gumman somnade när vi gick från sjukan och sover fortfarande, det har varit mycket som hänt idag - inte konstigt att man blir trött. I och med att gumman sover har jag hunnit göra middag och väntar nu på att hon ska vakna och att middags gästerna ska komma.....min sambo och mamma (mormor). Ska bli trevligt. Lägger upp en bild på gumman och mormor, den är några veckor gammal - tror att det är från januari om jag inte minns fel.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 17 februari 2009 22:07

Hallohallo!


Vaknade i morse vid halv sju, gumman också. Som tur var så var det skidskytte så gumman fick ligga i våran säng och äta och jag såg på skidor, myyyyys! Somnade efter att hon ätit klart så när skidorna var klar gick jag upp, hann tyvärr inte ens dricka Te innan gumman inte heller ville sova :) Sedan vid halv tio kom en kompis och hennes lilla tjej, vi skulle gå in till stan och äta lunch med ytterligare en kompis och hennes "boys" - vi hade då inte räknat med att det skulle vara så himla kallt så det blev bussen. Wilma somnade på väg ut till bussen och sov sedan till jag hade ätit upp lunchen, då slog man upp ögonen......hann vara uppe en halvtimma cirkus innan vi skulle iväg på stan en sväng. Jag kan informera om att då var det en liten tjej som inte ville sova och det är väl inte konstigt när man nyss vaknat, skrek ett tag innan hon somnade till........ Vaknade dock inne på H&M när vi inhandlade nya pyamaser.....det var bara att gå ut igen. Trodde att hon skulle sluta gråta när vagnen började röra sig igen men så var icke fallet, stackarn skrek ett bra tag innan sömnen tog vid. Vi åkte åter hem och fikade hos oss, tyvärr så sov gumman hela tiden fast hon hade besök av tre gullungar - typiskt! I kväll har hon och Tomas umgåtts  och myst medan mamma har suttit och svettats på cykeln, hihi - skönt! Sedan blev det kvällsduschen innan pyamasen åkte på. Var rätt så trött och hungrig - fick äta och sedan la vi ner henne, somnade faktiskt ganska fort......våran lilla prinsessa.


Wilma har en några djur ovanför och brevid skötbordet som hon älskar att titta på, i kväll gav hon sig på den större och boxade till den - med andra ord så fick den storstryk!!! Vi höll på att skratta ihjäl oss, hon kan konsten att roa oss :)  Här syns de små djuren, de skrattar hon mest åt......Nä Nä nu får det vara nog för idag. Vi höres och hoppas på bättre väder i morgon, då kommer mormor på besök - vi längtar.......


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards