Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under september 2009

Av Jessica Sjödin - 28 september 2009 15:05

...ja det blev det i helgen. I fredags åkte jag Wilma till min mamma och pappa och tidigt i lördagsmorse åkte jag vidare medan gumman var kvar. Jag, min sambo, en av hans bröder samt två kompisar skulle till Dalarna i helgen. Vi var nämligen bjudna på dop och trettioårs fest. Vi hade det otroligt trevligt med god mat och dryck samt goa vänners sällskap :) Igår fm drog vi åter hemöver och vid femtiden igår var jag åter i Backe, alltså över hundra mil på drygt en dag, puh! Wilma hon hade haft det toppen med mormor och morfar. Igår var det dock bara mormor som var barnvakt då morfar jobbade.....hon hann inte med mycket mer än Wilma :) Det var så mysigt att komma till dukat bord och en dotter som sken som en sol när jag kom innanför dörren :) Idag har vi myst, morfar åt W kom hem på fm. Försökte få lillskruttan att sova från tolv till ja hon var nog närmare halv tre....Då tog jag en promenad med vagnen. Tänkte inte ha henne ute i vagnen då det blåser som en tok idag men vad gör man inte då inget fungerade! Så nu har man lite egentid och vart hamnar man då? Jo framför datorn....


Wilma fick en ny mys igår, tack för det!!!! De andra luktar inte mumma. Nä nu ska här slappas. Vi höres!


kram

Av Jessica Sjödin - 24 september 2009 13:31

Hallo hallo!


Ja då har man gjort två nätter, skönt! Nu är man ledig till på onsdag till veckan och efter den kvällen ska jag mysa med gumman i en och en halv månad! Sambon skulle iväg på möte idag så kl tolv blev man väckt, ganska skönt faktiskt, vill ju gärna kunna sova till natten! Ikväll har jag träningspass på jobbet och sambon är som sagt borta så lillskruttan ska vara hos en kompis, håller tummarna att det går bra (vilket jag tror). I morgon bär det av till min mamma och pappa, gumman ska vara där i helgen då vi ska till Dalarna på trettioårskalas samt dop. För tillfället håller gumman på att rumstrera om i garderoben sin :) Inte första gången kan jag lova.....man får städa upp efter henne flera gånger per dag :) Nä nu ska vi leka lite! Verkar kanske som hon börjar vända lite med maten, håller tummarna iaf!!!!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 22 september 2009 16:04

Hallo hallo!


Ja vi har inte någon bra rutin för tillfället. Gumman sover till strax efter åtta på morgonen, vi hamnar med andra ord efter i allt. Sen vet jag inte om det kanske är några tänder eller så på G, äter väldigt dåligt till lunch och mellanmål men bra till frukost och middag. Vad göra???? Idag till lunch fick hon till slut prova att äta själv, fick till att ta skeden till munen, duktig tjej. Så här fin var hon....      Inte så farligt med mat överallt heller.


Idag fick vi besök på em, hur roligt som helst. De kom med presenter, så det tackar vi så hemskt mycket för!!!! Wilma fick en jätte fin filt och de vuxna fick en en "påse" att ha på väggen med tofflor i, hur bra som helst!!! Wilma har ju börjat att gapa och skrika så fort det inte går hennes väg eller att hon inte får uppmärksamhet, vad gör man åt det???? Hon skrämde sin stackars kompis som kom på besök mer än en gång......fy. Just nu står hon och skriker bredvid mig.....


Idag lyckades hon ramla när hon styrde sin läragå vagn, föll bakänges! Stackarn grät ett tag men det gick över. Hon har inte ramlat på länge men som sagt nu var det dags.


Nä nu är det en liten donna som vill komma upp. Står och ropar mamamamamma....


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 21 september 2009 20:15

Hallo hallo!


Ja just nu känns det som det är behov av det. Mycket jobb och lite tid över! Nu väntar två nätter denna vecka sedan en kväll nästa och sen är man föräldraledig igen i två och en halv månad. Just nu håller vi på att lägga schema på jobbet och för att jul och nyår ska vara färdig så lägger vi schema ända in i januari, känns lite konstigt! Vi vet inte än vart vi får dagisplats heller, ringde idag för att höra mig för och har jag tur så får jag besked i november......


Jag lider av lite bloggpanik för tillfället, man har lite dåligt samvete när man inte hinner blogga varje dag och läsa sina bloggvänners bloggar. Tänk om dygnet hade haft lite fler timmar :)


Idag fick man sovmorgon, gumman vaknade vid kvart över åtta! Fixade frukost och morgonstök. Fick sedan besök av en kompis och hennes lilla tjej, jätte roligt då vi inte träffas så mycket. Tyvärr så var inte lillskruttan hennes så leksugen, ev lite tänder på G så de var tvungen att gå. Efter lunch for vi ner på stan och softade lite med några ur föräldragruppen, det var också riktigt trevligt. Sist vi träffades så fick gumman äta lunch ute så idag tänkte jag att hon fick äta innan....dålig idé! Gumman var inte så hungrig och väldigt trött....somnade i matstolen innan vi var färdig, stackarn. Fick ändå packa ner lite mat så vi blev som vanligt sen....hm, att man aldrig lär sig :)


I helgen så fick gumman en napp för att leka med, den for hon stolt och visade runt....så här söt var hon:

   Till pappas förtret var det en Modo napp!


Hon har kommit på att hon vill upptäcka världen mer och mer....med andra ord är hon överallt och ingenstans. Jag hinner inte med. Hon står överrallt och vinglar, i lära gåvagnen, vid bänken i köket, vid en köksstol eller hallmöbeln. Hon tar tag i det som är närmast. Igår kväll så stod hon och höll i min sambo när han låg på golvet, till slut släppte hon och stod själv i flera sekunder! Släpper taget gör hon ofta men hon klarar ofta inte att stå så länge. Vilken tjej!!

  

Nä nu ska jag softa i soffan eller ta mig en liten prommis innan det är dags att sova.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 19 september 2009 23:29

...jag glömde ju tala om att vi var till BVC ssk förra veckan. Wilma har ju inte blivit mätt eller vägd sedan i juni. Men snart elva månader gammal så väger gumman ca 8,3 kg och är 71 cm lång! Nu börjar det hända grejor. Tio månaders kontrollen klarade hon galant!


Nä nu är det nog dags att sova!

Av Jessica Sjödin - 19 september 2009 22:13

...är man för tillfället. Jag jobbar i helgen och sambon tog med Wilma till Ström idag. De kommer hem i morgon. Jag tycker inte om att sova i detta stora hus alldeles själv......kan säga att hjärtat gör många frivolter innan man somnar.


I morse fick vi lite sovmorgon, vaknade kvart i åtta. Det var tur i och med after worken jag var på igår! Fick morgonpasset då sambon for iväg redan vid halv sju för att spela golf. Vi hade besök av Wilmas ena fadder med tjej, de hade även med en av Wilmas kusiner som de var barnvakt åt. Vi "tjejer" åt frukost och mös på. Små skruttorna fick bada och leka. Sedan tog vi en promenad, vilket skönt väder det var! Gummorna somnade till slut men det tog ett bra tag :) Medan de sov fixade jag de sista höstblomstren som skulle upp. Det blev faktiskt riktigt bra!


Nä nu ska jag försöka slappa innan det är dags att lägga huvudet på kudden. I morgon är det tidig morgon som gäller!


Sov så gött!

Av Jessica Sjödin - 18 september 2009 23:18

...ja det hade vi idag!!!! Vaknade någon gång i morse av gummen, hon gnydde till. Sedan blev det tyst.......sedan ringer min mobil...då är kl halv tio!!!!! Tror inte att jag fattade vad klockan va men med håret på sne var det bara att kliva upp. Allt har blivit förskutit idag, som ni kanske förstår. Gumman sov dock dåligt igår, kanske en timma på hela dagen så det kanske var lite sömn att ta igen. Nu har man varit på AW och ska lägga sig.


Go natt vänner! Gumman hon sover sött....

Av Jessica Sjödin - 17 september 2009 18:43

...japp äntligen så säger gumman något som liknar mamma! Det pirrar i hela bröstet när hon gör det, vilken underbar känsla! Jag undrar om det är för att jag inte är hemma med henne varje dag? Idag sken hon upp som en sol när jag kom hem, då är det helt underbart att stiga innanför dörren. Idag har hon bara sovit en gång, cirkus en timma, fatta en timma på hela dagen!!! Så nu har hon fått välling och det var inga problem att lägga henne i sängen, får väl se om hon vaknar om ett tag och är pigg. Nä nu ska man iväg med lite återvinning till affären och sedan väntar ett träningspass, gött!


Ha de!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards