Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Jessica Sjödin - 9 mars 2009 22:04

Hallo hallo!


Gud va tiden går fort, en hel helg har runnit iväg. I fredags åt vi middag hos några kompisar, det gick himla bra. Gumman somnade vid halv nio, vi hade tagit med pyamas så det skulle bli lättare när vi kom hem - inte behöva ta på den när lilltjejen somnat. Hon var så go och snäll så. Sov dock lite sämre under natten, vaknade flera gånger. Det gick ju så bra, sov hela natten två dagar i rad! Sedan vet jag inte riktigt vad som hände, vi har funderat om det kan vara en tillväxt period, hon vaknar och äter sent på kvällen (ibland) och sedan en gång på natten och oftast tidigt på morgonen, puh. Det är ganska skönt för nu somnar hon ofta vid åtta på kvällen! ....men vaknar då ofta vid halv sju sju på morgonen, då är mamma ganska trött. Men gumman är ju som en prinsessa på morgonen. Vi myser i sängen och tar det lugnt.


Det går bättre med smakportionerna nu men det är lång väg kvar, hihi. Då hon börjat vakna mer på kvällen/natten så har vi även börjat så smått och ge gröt på kvällskvisten....det går bättre än potatis och moroten. Hon är så söt när hon gapar så stort för att i nästa sekund spotta ut gröten lika fort - har lite svårt att få till att svälja den på en gång och sedan innan vi är färdig är det gröt i hela ansiktet, på haklappen samt kläderna. Det blir ofta ett extra klädbyte på dagen efter smakportionen hihi.


Igår så bestämde vi lite snabbt att vi skulle hälsa på Wilmas farmor med flera. Vi var hela dagen i Ström, väldigt trevligt. Vi tog med vagnen så hon fick sova ute på eftermiddagen, skönt för henne. Somnade sedan i bilen när vi skulle hem. Vaknade till när vi kom hem men efter lite mjölk från sin mamma så somnade hon om och sov så gott några timmar innnan man blev hungrig igen.


Idag har vi varit på stan och fikat på em med en kompis. Det var strålande sol när vi gick, tyvärr så hade det drivit igen efter sjövägen så det var lite tungt att styra en bit. När vi skulle hem tog vi bussen, fullsmockad med folk! När vi väl skulle av hade bussen stannat långt från hållplatsen så det var lite svårt att ta sig av, svor för mig själv.......Man blir ju så arg.....I kväll var gumman väldigt grinig medans jag var och tränade, har blivit ganska mammig....och pappig men ibland är det bara mamma och maten som gäller, somnade till slut och nu sover hon så sött. Skulle ha pluggat i kväll men den tiden försvann då gumman inte var så nöjd. Skulle behöva mer än 24 timmar per dygn. På onsdag ska jag åter ha träningspass på jobbet, det finns inte så mycket tid till  att träna in passet.....men man får ta den lilla tid som finns. Idag hade jag publik när jag tränade hemma, gumman satt och log när jag hoppar runt och har mig:) Gumman är ju prio ett så resten får komma i andra hand, så är det ju bara.....Nä nu ska jag snart gå och lägga mig. Lägger in en liten bild, tror gumman var ca två tre månader. Glad som alltid!


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards