Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under april 2010

Av Jessica Sjödin - 28 april 2010 13:33

Hallo där!


Det har hänt lite sedan sist. I söndags var jag och två tjejkompisar på IKEA, sikken dröm. Det var mycket som följde med hem men det var många saker som stod kvar och skrek mitt namn! Så nu i veckan är det operation sätta upp saker. Tur att man har både sambo och bror här som hjälper en att få upp saker på väggar och dyl.


Tyvärr så blev både jag och gumman förkyld i helgen och det har hållt i sig så det har inte blivit något dagis varken måndag eller tisdag. I måndags jobbade jag kväll så det löste sig, igår kom min väldigt snälla pappa och var barnvakt. Han åkte alltså över trettio mil för gumsan. Jag har världens bästa pappa!!!! Idag har jag varit ledig så vi har varit hemma och myst. Innan lunch kom en kompis på besök, väldigt trevligt. Nu sover lilltjejen ute i vagnen och jag tar det lungt en sekund. I helgen krattade jag och nu i veckan har jag börjat storstädningen. Putsa fönster osv, det går sakta men säkert framåt, snart är hela övervåningen klar och då är det bara källaren kvar.....hm


Nä nu har man vilat färdigt!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 23 april 2010 22:48

Wilma vill bara säga hej till sina gulliga morbrödrar! Lyckades få med dem på bild sist vi va hem....nu fattas bara några fina kort på Wilma med sina favvo fastrar och farbrödrer!


    

Av Jessica Sjödin - 23 april 2010 22:37

Ja det kan man säga att jag och gumman haft hela dagen. Under fm umgicks vi med en kompis som har en dotter i Wilmas ålder + en liten liten bebis (söt som bara den). Vi hängde på en lekplats där tjejerna åkte ruschtkana om och om igen, det var verkligen en hit! Sedan gick vi hem till K och där fick vi lunch. Min kompis är verkligen en pärla i köket, det tyckte även W, hon åt som en häst! Under em for vi på sjukhuset för jag skulle på ett möte där. Ja hur mycket information jag hann ta in är svårbedömt då jag hade ett troll som sprang runt, runt och runt - puh. Sedan bar det av hem för att fixa käk till min kompis A och hennes barn, trevligt med sällskap då sambon skulle bort i kväll. Tyvärr fick de åka tidigt då en av barna visade sig vara lite ur form. Vi skickar en krya på dig kram.....så där ja!


Nu sitter jag med datorn i famn och tittar på tv...hm. Tror att det snart är dags för sängen.


Ja Wilma händer det massor med. Har märkt att hon härmar oss mer och mer...och att hon förstår mer och mer. Jätte skoj! Tyvärr har hon börjat visa lite humör. Hoppas att det är övergående....


  

Hon brukar visa mycket humör när det inte går vägen med bilkörningen. Fastnar hon så gapar hon till man hjälper henne...min sambo säger att hon ärvt humöret av sin mamma....jag säger ingenting :)


Har märkt att man börjar tidigt i ålder och flörta med grabbar. Var hemma för någon helg sedan och så här såg det ut då, så söta!!!!

  

Det syns väl hur hon trevar efter grabbens hand...hm ska man börja vara orolig???? Tur att det är en hyvens pojk:)


Nä nu tror jag att det är go natt!

Av Jessica Sjödin - 22 april 2010 20:58

Hallo!


Nu har vi gjort helg jag och gumman. Idag har jag haft huvudhandledning med studenterna vi har på avd. Det är en väldigt rolig uppgift. Jag och en kollega har träff med "våra" studenter en gång i veckan under deras praktik. Efter arbetes slut så åkte jag och hämtade gumman på dagis, det är alltid så roligt och hämta henne. Hon blir så glad varje gång!


I morgon är vi lediga så vi ska bla hälsa på en kompis och sedan får vi sällskap till middagen, en kompis och hennes prinsar. Ska bli så roligt för både Wilma och mig. Sambon ska iväg och umgås med några vänner.


Jag håller tummarna för att gumman sover hela natten i sin säng i natt! Sista nätterna har hon vaknat och då har vi tagit över henne till oss. Det tar då ganska lång tid innan hon kommer till ro så det är lite jobbigt! Håll tummarna för oss!


Hon är bra charmig prinsessan våran, eller vad säger ni?

  

Hon älsar att ha något på huvudet, här har hon hittat min fina mössa. Annars är det lekhjälmen som är bäst, hon hade den mest hela tiden vaken tid så nu är den på dagis...varje dag :) Nu är det cykelhjälmen som är number 1, hm vad blir det nästa gång....


Nä nu är man sugen på lite fika...


Kram kram


Av Jessica Sjödin - 18 april 2010 10:46

Då jag varit dåligt på att lägga upp bilder kommer här ett litet urplock ur systemkameran. Se och njut!


                  



Av Jessica Sjödin - 18 april 2010 10:12

Hallo där!


Länge sedan sist men har inte haft tid eller lust att skriva men tänkte jag skulle uppdatera läget lite.


Ja gumman hon går på förskolan och det går bättre och bättre. Tyvärr så var det väldigt svårt att lämna henne förra veckan, hon grät och ville inte släppa mig. Snacka om att det tar i hjärtat, tänkte ett tag att nej nu skiter vi i jobb och dagis och går hem igen...men naturligtvis så pallrade jag mig iväg på jobbet. Hon trivs väldigt bra på dagiset och de är ute mycket och leker vilket jag tycker är hur bra som helst.


Wilma har så länge jag minns varit lite besvärlig med maten och det verkar inte ta slut. Ibland går det hur bra som helst, hon äter som en häst medan det nästa dag inte går alls. Vi ska på ett och ett halvårs kontroll till veckan och jag är lite nervös över att hon inte ska ha gått upp som hon ska. Frukt och grönsaker det går inte alls, eller det börjar ta sig så smått... och då menar jag väldigt små steg! Hon har iaf slutat med välling på natten och hon sover oftast i sin säng.


Humöret som hon har och enligt min sambo är det ärvt efter mig...hm. Det har de redan sett på dagis, hon vet vad hon vill med andra ord och lite till. Vi var på jobbet och hälsade på förra veckan och då var det någon som frågade om hon var busig, ja svarade jag och fick då till svar: Det syns! Så hon ser ut som skrållan och beter sig som skrållan....vårat lilla busfrö. Tänderna dom bara sprutar ut. Hon fick ju fyra uppe och nere ganska så snarbt. Sedan dök hörntänderna upp för någon månad sedan och nu är alla fyra tänder som sitter framför hörntänderna på G.


Snacket det går det väl lite trögt med men hon säger titta, mamma, pappa, där, Cissa, Ida (till mommas förtvivlan säger hon inte momma än), tack tack och en massa ord som jag inte alltid förstår vad de betyder. Hon nickar dock ja  och nej vid olika frågor. Så jag tror att hon förstår massor, mycket mer än hon kan förmedla. Annars så springer hon mer än hon går och leker väldigt bra med sina leksaker. Sin bobby car den far hon runt med med en väldans fart! Hon har blivit väldigt duktig att klättra i trapp (när mamma och pappa är med så klart!) och vända sig när hon ska ned från något. Hon sover en gång per dag och det kan variera från en kvart till tre timmar. Hon sover längre på dagis men det är klart det är mer som händer där!


Vi införskaffade en lekhjälm som hon skulle ha på dagis och den blev hennes ögonsten! Fick hon skulle hon hjärna sova i den :) Nu är den på dagis för jämnan och hon har som glömt bort den. Under påsk blev hon tokig när hon inte fick ha på sig hjälmen eller låna sin pappas skoterhjälm (som nästan är större än Wilma). Härom dagen kom farfar med en jätte fin cykelhjälm så nu är lyckan återställd hos lilltrollet!!!


Nä nu ska vi ut och cykla med cykelkärran där bak, Wilma älskar att åka i den! Jag börjar jobba kl halv två!


Ha det gött!


Kram

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards