Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Jessica Sjödin - 16 februari 2009 21:20

Hallo hallo!


Jag tror att jag får något fel snart. Jag lär mig inte att saker inte sparas eller finns sparade till jag är färdig med allt. Nu hade jag skrivit klart inlägget och skulle bara ladda upp en ny bild och sedan lägga in den i inlägget, vad händer? Jo inlägget försvinner så klart! Börjar om igen för andra gången idag :)


Vi tog sovmorgon idag, gumman till halv tio och mamma till halv nio. Vi var nog rätt så trött och slut efter en hektisk helg, måste dock säga att det gick super bra. Vill än en gång tacka alla som hjälpt till mer eller mindre - allt blev superlyckat, tackar tackar! Idag fick vi besök på eftermiddagen, en kompis till Wilma kom på besök. Det är intressant, vi får en liten inblick i vad som väntar närmsta månaderna - hur det kan vara vid en måltid och hur snabba barn är att krypa. Känner mig upprymd samtidigt som jag känner hur paniken kommer smygande :) Vi tog en liten promenad när de skulle hem, gjorde dom sällskap en bit för att sedan gå på affären. Väl hemma fick gumman ligga ute och sova - trodde hon skulle sova rätt länge i och med att hon endast hade sovit ca en halvtimma innan på hela dagen men jag hade lite fel. Vaknade efter ett litet tag och var lite gnällig, ville absolut inte ligga själv så jag kunde inte göra så mycket och inte börja med någon mat - var riktigt hungrig redan då...... till slut somnade hon i sin gunga så jag kunde ordna med maten. Trodde hon skulle somna tidigt i kväll då hon sov så lite idag men inte vill man sova när besök kommer. En jobbar kompis till mig kom på besök, det var riktigt länge sedan vi sågs så det var himla roligt att sitta och surra lite. Gumman va me och tyckte det var jätteroligt, i vanliga fall är det ju bara vi hemma på kvällarna så jag tror hon tycker att det är roligt med lite annat folk. Somnade vid nio tiden.....efter att hon legat och bökat lite i sängen. I morgon ska vi ut och äta med kompisar....längtar. Lägger ut en liten bild på en av Wilmas kompisar, en liten guldklimp!

 

Hm, skulle roterat bilden men får inte till det.

Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 16 februari 2009 16:39

.....vet inte vad som händer med datorn. Gick inte att göra någonting och jag vet inte vad det är med gumman. Ej sovit så mycket idag och är lite gnällig när hon är vaken - kan inte göra så mycket då hon vill sitta hos mig hela tiden...hm. Jag gör ett nytt försök att skriva om helgen, verkar inte som det är meningen att jag ska skriva om helgen.


Lördagen ja, efter kyrkan så var det fika. Jag, Wilma och Tomas gick sist från kyrkan, väl på församlingshemmet så åt, åt och åter åt jag. Hann inte med någon lunch så det blev någon sorts lunch/middag. Ulrica ordnade med blomster dekoration på borden och de vart väldigt fint, söta rosa rosor! Tack för det! Vi fick väldigt god smörgås tårta som Jörgen gjort, tackar tackar (åt av den till lunch på söndag också då det blev över en hel tårta! Gött!!!). Wilma var så snäll och satt i bla faster Karins famn för att till slut somna ett tag. Kan tänka mig att det blir mycket för en så liten krabat - med mycket folk och rörelse, tror dock att hon tyckte det var jätte roligt - alla dessa människor som var där för bara hennes skull, jippi!. Efter fikat så öppnade vi presenterna som Wilma fått (tyvärr så sov hon hela den tiden men men), så mycket fina gåvor!!!! Tack alla för dessa! Fick hjälp av många av barnen att öppna paketen, det var jätte roligt men svettigt att hinna med att se vilka kuvert som hörde till vilka paket osv....men allt gick vägen - tack alla barn för hjälpen! Det var så roligt med alla släktingar bla på en och samma fläck på kartan, extra roligt var det att Tomas mormor och min farfar var där. En del åkte långväga för att komma det var också roligt! Alla vi bjöd kom, tänka sig! När vi städat och fixat färdigt åkte vi hem till mormor och morfar för att slappa lite sedan bar det av till Landsomberget för middag! De har öppnat en vietnamesisk resturang, själv åt jag fyra små rätter och det var riktigt gott. Tack pappa för att du bjöd på måltiden :)  Resten av kvällen njöt vi av framför TVn, det var ju melodifestivalen. Om jag inte minns fel så var gumman vaken en bra stund, somnade nog vid nio halv tio.


På söndag blev det inte någon sovmorgon, vi var uppe med tuppen. Pappa skulle iväg och jobba  så vi klev upp vid åtta, gumman hade ändå vaknat och själv var jag inte trött. Sedan tog vi det piano, åt frukost, gjorde oss i ordning och tog lite kort på gumman med klänningen och allt. Vi åt lunch med Anna och Jockes tjejs mamma och bror, trevligt. På eftermiddagen bar det av hem, stannade på vägen och hälsade på Tomas syster Karin med familj. Fick go fika och kaffe, mums! Gumman var vaken och gullig som vanligt, hihi. Kom väl hem till vårat hem vid halv sex. Gumman gjorde vi ordning för natten och vid åtta somnade hon, var nog helt utslagen efter helgen. Vi somnade i soffan under Beck filmen, hann nog inte ens se nyheterna vid tio. Så va den helgen gjord. Gumman snäll som vanligt. Nä nu är det någon som vill upp till mamma igen.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 16 februari 2009 15:54

Hallo hallo!


.....jag har gjort det igen, skrivit en massa och poff försvann det:( Bara att börja om. Jag har ju som sagt inte skrivit på hela helgen så vi ska sammanfatta hela helgen i ett inlägg.....Vi börjar väl så smått med fredagen. Hela fm så packades det och fixades inför resan till Backe. Det var ju inte bara en sak som skulle packas - det skulle ju ändå stundas ett dop - och inte vem som helst utan Wilmas dop!! Tomas var ledig så vi hjälptes åt. Gumman var vaken hela fm! Från halv åtta till ca tolv. Morbror Jocke kom på snabb visit innan vi for, han var i stan över dan - det tyckte Wilma var roligt! Jocke är en av Wilmas faddrar, den andre är Tomas tvillingbror. Två helt underbara faddrar som kommer att ställa upp i vått och torrt..... På väg hem stannade vi till på Wilmas farfars jobb, såg så roligt ut - där satt Wilma i farfars knä och chefade :) Vi hämtade även dopklänningen hos en av Tomas systrar Kristin, en rosa fin dopklänning. Den har gått i arv, Tomas mamma har sytt den och Kristin samt hennes två döttrar har haft den. Så roligt att även vi fick låna den till Wilma! Tackar tackar. Väl i Backe så var pappa och morfar hemma med Wilma och jag och mormor for till församlingshemmet och fixade med dukning osv. När vi kom hem så hade gumman varit grinig och skrikit en hel del men till slut somnat. Kvällen var lugn, vi mös och umgicks. Natten gick bra, gumman fick komma och sova hos oss på morgon kvisten.


Lördags fm tog vi det lugnt, kanske lite väl lugnt för till slut blev det ganska bråttom. Vi gjorde oss i ordning, for iväg på byn och ordnade det sista för att sedan bege oss upp. Var rätt så nervös innan det var dags, vi satt och väntade med bla prästen och Wilmas faddrar inne i det lilla rummet innanför altaret. Det var rätt mycket folk, cirkus femtio personer - verkar som vi har stor släkt på båda sidorna :). Dop gudstjänsten gick som smort, inge skrik och inge gnäll. Gumman log så som bara hon kan göra när prästen skulle blöta huve med dopvattnet, japp det är min tjej det! Hi hi Kristins (Tomas ena syster) ena dotter hjälpte prästen att hälla i vattnet i dop"skålen", en riktigt modig tjej och så söt......En av mina bästa vänner Monica och JH sjöng, helt underbart vackert! Tårarna fylldes i ögonen när de framförde solosången, de sjöng ju för min prinsessa - åh va blödig man är. Fick titta upp i taket för att börja storgråta.......glädjetårar så klart men ändå. Kände värmen i kroppen när jag tittade på min ögonsten - att man kan älska en varelse så mycket! Det som var synd var att allt gick så fort när dopet var klart och vi skulle vidare till församlingshemmet för fika så vi hann inte ta generationskort, tråkigt men vi får väl ta det en anna dag..... Roligt med barn i kyrkan. Tomas ena systers dotter var så himla go. Hon sjöng och klappade händerna, nyss fyllda ett år. Så gullig!


........fortsättning följer då datorn krånglade.

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards