Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Jessica Sjödin - 10 februari 2009 21:20

Hallo hallo!


....fatta, jag hade precis skrivit dagens inlägg - långt och intressant :) vad lyckas jag med? Jo jag lyckas ta bort allt! Fy fasiken, bara att börja om, suck. Jo gumman somnade rätt bra tid igår, inte för sent. Ganska lätt att lägga nu för tiden (peppar peppar), kan skrika första gången vi lägger henne men oftast går det bra nästa gång och hon kan somna själv i sängen. Vågar man säga att vi troligen fått till en rutin, hm......kan ju hända att det ändras snabbt. Vi tycker ju om att mysa så efter att gumman ätit på tidiga morgon timman får hon komma över till våran säng och sova resterande timmar där. Vet att det är en väldigt dum ovana men det är så himla myyyysigt! Min sambo brukar skratta åt oss när han kliver upp på morgonen - där ligger vi likadant, som helan och halvan :)


I fm så fick vi besök av en arbetskamrat, vi planerade lite för ett arbete vi ska göra under vårterminen. Känns skönt att ha något att göra under vårterminen samtidigt som man inte vill missa massa dyrbar tid med charmtrollet, men det är nog viktigt att ha något annat att tänka på då och då. Trodde hon skulle sova medan vi skulle arbeta men vem vill sova när man har besök, inte Wilma i allafall.....Under em gick vi till öppna förskolan, det tycker vi om. Vi sjöng och fikade, träffade rätt många "kompisar". Lägger upp en fin bild på Wilma och två av hennes vänner - se vilka gullungar som umgås...charmtrollen

Visst är de söta!! Efteråt hade vi sista baby massagen, det har varit väldigt roligt och trevligt!


Gumman sover inte så mycket på dagarna nu för tiden, under em sov hon kanske högst en timma så hon somna ca åtta i kväll. När vi kom hem från massagen så åt vi först för att sedan städa, gumman satt i vaggan och såg till att det gick rätt till :) När vi var färdiga och gjort iordning gumman så var hon så trött så vi la ner henne. Efter ett tag gick jag in för att se om hon somnat, då låg hon och sov trodde jag i alla fall. Hon hade sparkat av sig filtarna så jag tänkte försiktigt lägga på dem igen - då tittar hon upp på mig hur gullig som helst och har uttrycket "ska du ta upp mig nu". Var tvungen att skynda mig ut då jag höll på att skratta ihjäl mig, hon somnade rätt omgående efter det. Vilken tjej, ett riktigt charmtroll redan... Nä nu ska jag slappa framför TVn med sambon innan vi gör natt. Längtar redan till i morgon bitti - det är bästa tiden på dygnet, gumman gillar att mysa innan vi kliver upp!!!


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards