Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg under april 2009

Av Jessica Sjödin - 27 april 2009 20:53

Hallo hallo!


Gud att man aldrig kan lära sig. Är alltid ute i sista sekund! Fick som förra gången stressa ihjäl mig för att hinna till babysimmet. Väl där gick allt som smort. Gumman tog ett dyk idag också, så duktig och duschning mm efteråt gick jättebra, mindre folk den tiden jag var dit idag. Fick komma tidigare idag då vi hade föräldraträffen.


Efter simmet så tog vi bussen hem och lämnade av grejorna för att sedan bege oss vidare till träffen. Idag pratade vi om barnsäkerhet och man märker ju nu när hon är äldre och rör sig mer i läragåstolen att det är dags att säkra hemma....utan att ta det till en överdrift. Barnsäkra man för mycket hemma så kommer det hända olyckor när man åker bort...tror jag iaf. Viktigast är ändå de livsfarliga sakerna. Efter träffen så stannade vi kvar och åt, mysigt värre. Gumman fick ligga på golvet och leka i ett gym, det gymmet hade en leksak på sidan och den ville hon naturligtvis leka med. Därav snurrade hon runt på mage ett antal gånger. Tog sedan bort gymmet och hon fick ligga på mattan och titta runt, wips så låg hon på mage och innan jag hann dit så snurrade hon ytterligare så hon for på rygg igen, denna gång hamnade hon utanför mattan. Slog ner huvudet i golvet och såg mer än paff ut....för att sedan gråta en skvätt! Tur det gick över fort :) Vad är nästa och vänta, en trippelsnurr.......


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 27 april 2009 08:23

Hallo hallo!


Igår var jag och en i min föräldragrupp på klädparty - Me and i party. Hur fina kläder som helst!! Tänkte väl att jag skulle köpa något fint till gumman min och innan jag var färdig hade jag handlat lite mer än något fint!!!! Men det är hon värd.


Köpte följande:

- ett par frottebyxor i turkos

- ett linne med moln på, röda moln med turkos kant runt halsen

- en klut (visst heter det så?)  att ha på huvudet, går i turkos och vit och det är kaniner på

- en t shirt med flodhästar på, går i grön, turkos och orange

- en klänning/tunika med prinsess kronor på (måste ju köpa något tjejigt också)

 - ett hemligt paket, spännande!


Man blir ju som köpgalen när man är på sådana här partyn. Jag la faktiskt lite band på mig och köpte inget till mig själv, de hade faktiskt kläder för mamman också :).


Om man vill kika på kläderna och kanske köpa något själv eller vara värdinna så kan man gå in på deras hemsida: www.meandi.se


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 27 april 2009 08:13

Hallo hallo!


Vaknade tre gånger i natt av gumman, andra var det så varmt så jag förstår om hon hade svårt att sova för det hade jag! I morse slog vi upp ögonen tjugo i sju, jag trodde lillskruttan hade gjort nummer två då jag vaknade av ett brakljud så det var bara att kliva upp direkt. Väl på skötbordet visade det sig att det var lösa skott :) men men när vi ändå klivit upp så var det ingen mening att lägga sig igen. Nu är gumman nyäten och jag har fått mitt morgonkaffe, gött!! Idag har vi fullt upp. När gumman ska sova sin fm lur så MÅSTE jag plugga och sedan är det lunch och efter lunden är det dags för babysim. Idag ska vi simma redan kl ett då vi har föräldraträff kl tre! Ska bli väldigt roligt att träffas. Efter träffen ska vi vara kvar och beställa pizza och mysa!


Titta på den här skruttan, hon tycker det är roligast att dricka själv! För det mesta lyckas hon mitt lilla troll. 


Nä nu ska vi ha lite sångstund :)


Ha de gött!


Av Jessica Sjödin - 26 april 2009 19:33

Hallo hallo!


Idag vid lunchtid så kom farfar, han var inne och cyklade. En riktig rackare på cykel vill jag påstå! Och vad hade han med sig till lillskruttan, jo se och njut det ska vi!!

 Titt vilken fin vagn! Den ska vi använda huuur mycket som helst, kul!


Ett stort tack!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 26 april 2009 19:10

Hallo hallo!


Nu sitter vi vid bordet, nyäten och leker. Gumman börjar bli lite småtrött så det är snart dax för sängen! Lördagens kalas gick som smort, hur trevligt som helst! Vi åt gott, såg trekamps tävling som genomfördes av födelsedagsbarnen samt bowlade. Med andra ord hade vi skit kul! Gumman hon hade det så bra med mormor, morfar och morbror Johannes också. Hon hade varit snäll! Hon har även sovit från ca ett till halv sju både natten mot lördag och söndag, utan att äta! Den enda haken har varit att hon vaknat när vi skulle lägga oss båda kvällarna och sedan inte velat sova, varit vaken si så där en timma. Men men man kan inte få allt. Har haft världens semester, vid sju på morgnarna har hon umgåtts med sin mormor och morfar så mamma har fått sova lite :) Nu har de farit hem och vi väntar på att pappa ska komma hem, med lite mat!


Ett stort tack till min kära mor o far samt lillebror, ni är bäst!!!!!

 

Titt va lillskruttan verkar mysa!

Av Jessica Sjödin - 25 april 2009 11:49

Hallo hallo!


Vill bara tala om att det är helt underbart väder idag. Sitter för tillfället ute och bloggar i solen. Gumman sitter i moffas knä och undrar nog vad det beiga på marken är (snart gröna, hihi). TACK FÖR DENNA UNDERBARA DAG!

Av Jessica Sjödin - 25 april 2009 11:41

Hallo hallo!


Igår kom mormor, morfar och morbror Johannes, trodde då att gumman skulle bli svår att lägga med så mycket intryck i hemmet. Men ack vad jag trodde fel, jag la ner henne och satt och strök henne på pannan en stund och vips så sov hon! Vaknade några gånger och grät under kvällen men det räcker att ta upp henne en sväng så somnar hon om. När vi gick och la oss vid halv tolv tolv så vaknade hon så klart och det blev inte bättre av att sängen inte var renbäddad och klar. Såg stora ögon i sängen brevid, trots mörktret :). Sedan när vi la oss så var det någon som inte ville sova, tror klockan var ett halv två innan lillmonstret la igen ögonen, puh!


.....vaknade kl halv sju i morse och höll på att ramla ur sängen då klockan var så mycket och gumman inte vaknat en enda gång i natt! TACK säger vi för det.


Nu ska jag och min sambo snart iväg på födelsedagsfirande hela dagen och momma och moffa ska vara barnvakt, håller tummarna!!!



Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 24 april 2009 10:31

........Man blir ju lite förbannad! Har lagt ut lillskruttan i vagnen på uteplatsen för dagens fm lur, tro på f-n att de ska sopa vägarna här ute just nu. Det skränar och låter och där ute ligger gumman och sover. Hoppas att hon inte får nedsatt hörsel!!!!!


Jäkla sandsopare!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards