Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 21 april 2009

Av Jessica Sjödin - 21 april 2009 20:23

Hallo hallo!


....jag som trodde den störda sömnen var som bortblåst, i natt vaknade vi fyra gånger, zzzzz. Tur att vi sov ända till åtta i morse, puh. Maten börjar dock att ta sig. Åt bra med gröt i morse och till lunch blev det hela tre iskuber med morotspure och till efterrätt mammas mjölk, mumma. Till middag blev det åter gröt med egengjord äppelmos till efterrätt, tror hon tyckte om den! Till nattvickning blev det mammas mjölk och gumman stupade i säng vid sjutiden. I mellan dessa mål blir det så klart den goda mjölken. Sovandet blev inge bra idag, sov en kort förmiddagslur och hann somna på öppna förskolan innan vi var redo att gå hem så hon vaknade naturligtvis när ytterkläderna skulle på och vips så var den eftermiddagsluren väck......hm hoppas på en bra natt. Termosen med varmt vatten och flaska med ersättningspulver är laddad!


Idag innan öppna förskolan så fixade jag kycklingpure i stora lass för att frysa in och efter öppna förskolan ordnade jag rotsakspure samt egengjord äppelmos, tur är att gumman är en liten tjej som inte är grinig och gnällig (dagtid får väl tilläggas:)). Vi har varit ensamma ända till nu då min sambo har jobbat över. Med det som faciti hand var det väl kanske fel dag att göra storkok av pureer av olika slag....själv fick jag äta middag då gumman slocknat vid sju.


I Söndags hade vi ju besök av några av Wilmas kusiner, har precis laddat ner de korten på datorn så jag lägger in en på de söta kusinerna


Nä nu ska jag passa på att slappa lite innan det är dags för sängen.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 21 april 2009 20:15

Hallo hallo!


Jag och min lilla familj bor i lgh på Frösön, bara ett stenkast från oss går en stor väg, valllaleden och det är mycket hus och dyl runt omkring här. Pratade med min kära mamma för ett litet tag sedan och medans jag gör det går jag runt lite i lgh och fixar och donar, tittar ut genom fönstret i vardagsrummet där vi har våran matmöbel och döm om min förvåning när jag möts av den här synen:


RÅDJUR!!! Inte bara dessa två utan det var två stycken till! Mitt bland vägar och hus strosar dessa söta små djuren och äter det de kommer över. En av mina grannar hade blivit av med sin fina rabatt härom dagen!


I vintras sprang det två älgar på vägen utanför här som går in till stan och ut till flygplatsen, helt otroligt. Känns som man bor på landet!


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards