Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 18 april 2009

Av Jessica Sjödin - 18 april 2009 21:14

Hallo hallo!


Idag har vi varit hos några kompisar och ätit middag, gött som bara den! Gumman fick träffa två av sina kompisar, såg ut som hon trivdes som handen i handsken :) Vi blev bjudna på god pasta med en egengjord pastasås med räkor - mums. Gumman hon knaprade på ett smörgåsrån för första gången, hade svårt att släppa henne med blicken då jag var rädd att hon skulle svälja någon stor bit men det gick så bra så! Innan vi åt fick gumman sin obligatoriska kvällsgröt, gick si så där - mycket att titta på! Innan vi var färdiga så hade hon gröt ungefär överallt!!! Hur söt som helst. Så här kan man se ut under en underbar gröt måltid  

 ....och det här är lindrigt, hi hi.


När vi åkte hem så somnade lilltrollet i bilen och fortsatte att sova efter att pappsen burit henne till sin säng. Tänkte att det gick ju smidigt...... not! Vaknade efter ett tag och fick då mat, la ner henne igen och efter ett tag visade hon sitt missnöje. Vet inte hur många gånger jag vaggat och pussat på henne för att återigen lägga ner gumman i sängen och trott att hon ska somna.......men nu äntligen sover hon. Måste fundera ut någon bättre sovrutin än den vi har nu då det inte verkar fungera så bra för hjärtat. Hoppas på att hon sover läääänge nu innan hon vaknar.


Nä nu ska man se vem som åker ur Robinson!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 18 april 2009 20:56

Hallo hallo!


Igår hade vi en riktigt trevlig dag. Träffade en kompis på dagen som bjöd på lunch, stort tack för det! Vi inhandlade även en riktigt fin present till en av Wilmas kompisar som fyllde igår, grattis grattis! Hon hade kalas men vi ska uppvakta henne till veckan istället då vi var bjudna på middag hos Wilmas ena faster vars sambo också fyllde år. Efter att min sambo slutat jobbet så tog vi skötväskan (det är den enda väska vi behöver nu för tiden :)) och for till Ström. Vi åkte inte hem förrän klockan var närmare tio på kvällen, gumman var vaken hela tiden men väldigt mammig. Hon har varit så här ett tag nu, så fort någon annan håller i henne så letar hon desperat med blicken efter antingen mig eller sin pappa. Blir dock inte riktigt lugn förrän hon får komma tillbaka till mig. Det är en väldigt stark känsla att vara behövd och älskad av någon så mycket samtidigt som det kan bli lite mycket ibland då man skulle vilja ha båda händerna fria någon gång.....


Ett stort grattis även till min lillebror och Wilmas morbror som fyllde arton år igår!!! En stor dag! Förhoppningsvis får vi träffa honom nästa helg.


Ha de gött!



Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards