Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Jessica Sjödin - 6 april 2009 22:07

Hallo hallo!


Jo tänkte bara tala om att här svänger det fort åt alla håll och kanter. Wilm har bara älskat gröten hon fått, vi har gett mild havregröt. I fredags när vi handlade så fanns inte det utan vi köpte banangröt, tänkte det blir nog gött!!! Tji fick jag, det har blivit tvärstopp. Gapar ofta stort när första skeden kommer, tror nog att gogröten kommer men när hon känner att det är en annan gröt så vill hon inte gärna gapa. Hon verkar vara kräsen våran dotter på mat :) Fruktpure, hulkvarning - Köttpure (pga av låg vikt tyckte ssk på BVC att vi skulle prova det) - hulkvarning - Banangröt,hulkvarning. Mammas mjöl, tummen upp och mild havregröt, tummen upp.


Det är väl bara att bita ihop och ge lite varje dag så kanske det vänder. Det var ju faktiskt så här från början när grönsakspuren gavs också.


Jag köpte för någon månad sedan två djur figurer som sitter fast i en fjäder ovanför skötbordet, gumman bara ääääälskar dessa två. Tyvärr så har hon lekt så mycket med dem så fjädrarna har gjort sitt :) Köpte nya i helgen då vi åkte förbi Strömsund så nu är ordningen återställd :) Lägger in en bild på gumman och djuren.


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 6 april 2009 21:50

Hallo hallo!


Tyckte det var himla roligt när en kompis frågade på sin blogg vad man trodde hennes dotter vägde och mätte då hon hade varit på kontroll så jag hoppar på det!


Vi var med Wilma på fem månaders kontroll i fredags. Det var lite si och så med alla mått, hon hade avvikit från både vikt och längdkurvan. Vikten förstår jag då hon varit sjuk. Vid fyra månaders kontrollen vägde hon 6030gr och var 62,7 cm lång. En ledtråd på vikten är att den 24/3 vägde hon ca 6200gr och det var under magsjukan. Det skulle vara roligt att höra om någon vågar sig på en gissning på vikt och längd......Förutom kontrollen fick hon sin andra vaccination, urk. Tur var att min sambo också var med så han höll i gumman under proceduren, det är fasiken inte roligt! Men det gick bra, hon grät bara ett litet tag.


I helgen har vi varit hos mormor och morfar och haft det himla gött. Wilma tyckte det var roligt att träffa alla! Under lördagen var vi nere i mamma och pappas stuga, trots att vädret inte var det bästa - det regnade - så hade vi det jätte mysigt. Längtar redan till nästa helg!!!! Det gör nog gumman också!


 

 Titta vilken min!!! Sötnosen (Wilma alltså :))


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 6 april 2009 21:18

Hallo hallo!


Någon gång ska väl motgångar mötas och vi har kommit mitt upp i en! Våran underbara dotter förvandlas nattetid till ett nattmonster, vad är det som hänt! Vet inte om det är för att hon varit sjuk och kanske är inne i en växt period men sova på natten är inte något som prioriteras. Ursäkta det blev fel, sover gör vi men bara två timmar åt gången....max! Men tro inte att vi får sovmorgon för det, gummna vaknar ofta vid sjutiden och är pigg som en lärka medan hennes mamma näst intill går i sömnen! Jag hoppas för min gud att det är en period som övergående annars vet jag snart inte vilken dag det är och vad som är bak och fram :) Håll tummarna att det håller på att ändras, kanske redan till i natt.........


Ha de gött!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards