Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Jessica Sjödin - 21 juni 2009 22:18

Det har gumman hunnit bli! Åtta månader idag, va fort det går! Grattis grattis gumman!


Passar på att fråga - Kan någon ge tips på bra barnmat för 8 månader? Öppen för alla förslag!

Av Jessica Sjödin - 21 juni 2009 22:01

Hallo hallo!


Nu är det nog inte långt kvar till det är en liten tös som kryper. Nu har hon börjat att inta startposition :) Ställer sig på alla fyra och gungar lite...kommer dock inte framåt ännu men snart så.....


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 21 juni 2009 21:54

Hallo hallo!


Igår kväll kom vi hem från Dalarna och gumman var hur snäll som helst i bilen. Sov från Dalarna till vi kom hem förutom några små uppvak. Vi somnade väl vid halv elva elva tiden igår kväll och under natten vaknade hon endast en gång och fick välling. I morse slog vi upp ögonen vid halv nio! Snacka om att vi alla var slut efter allt midsommarfirande. När det var dags för gummans fm lur så for vi till Strömsund och hälsade på Wilmas fastrar och farbröder. En tur på golfbanan blev det också, Wilma sov nästan hela tiden :) Dagen avslutades hos Wilmas faster Kristin med grillat och gott sällskap! Somnade i bilen hem och nu ligger Wilma och hennes far i sängen och Wilma vill inte sova :) Hoppas på en bra natt i natt också, peppar peppar! Tror att vi är på sluttampen med amningen, gumman har inte snuttat något på två och en halv dag! Har nog tappat intresset nu!


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 21 juni 2009 21:32

Hallo hallo!


Åter hemma från dalarna och hittar då i min blogg att jag blivit utmanad....


Vad heter du i mellannamn: Tina

Har du några syskon: Två yngre bröder

Vart går drömresan: Svårt....hm ja kanske två veckor utomlands. Thailand skulle inte vara helt fel. All inklusive skulle vara pricken över i! Någonstans där det är varmt och gött och barnvänligt :)

Vart går mardrömsresan: Just nu känns det som någon öde ö långt bort i det kallaste vatten som finns.....huvva!

 Favoritmat: Tai mat eller grillat. Om vi äter grillat skulle mammas grillsås vara ett lyxigt tillbehör!

 Mat du absolut inte äter: LEVER, fy f-n

Favoritämnet i skolan var: Idrott och slöjd

Tråkigaste ämnet i skolan var: Engelska, tyvärr får man väl säga nu i efterhand....

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Damtorka! Tar sån tid om man ska vara riktigt noga och pedant som man är tar det tid....

Skostorlek: Innan jag blev gravid hade jag 35-36 nu har jag ofta 36....

Nämn 1 skådespelare du gillar:  Ja vem ska man välja......Mikael Persbrant

En film alla borde se: Nyckeln till frihet, grymt bra!

Drömyrket är: Åh den var svår....ingen aning. Vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir "stor"

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Att alltid vara på resande fot...skulle inte kunna vara ifrån Wilma.

Detta irriterar mig: Negativa människor och folk som inte tar hänsyn

Detta gör mig glad: Mina nära och kära! Varje dag när jag får se min underbara dotter :)

 Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Åh va svårt, en är Lotta på bråkmakargatan, vilken unge!

 Favoritmotto: Lev dagen som det vore den sista!


Jag i min tur utmanar:

Jennie och Erika

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards