Wilma - min ögonsten!

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Jessica Sjödin - 16 juni 2009 21:30

Hallo hallo!


Idag på em for vi iväg på stan, tyckte att då lillskruttan såg ut att må som vanligt att det var ok. Skönt att få lite frisk luft och träffa två kompisar! Vi fikade och surrade, så himla roligt! Då vi var ute i sista sekund (som vanligt) så tog vi bussen på stan men hem gick vi. Solen sken men blåsigt värre. När vi gick över bron så var frisyren så gott som bortblåst "fniss". Gumman somnade när vi gick från stan och sov ett bra tag ute i vagnen. Ett tag var jag tvungen att se om vagnen stod kvar då det blåste rejält ute...och det gjorde den. Sedan var det middag och plugg som stod på schemat. Gubben och gumman var hemma själv medan jag pluggade. Hon sover gott i sängen nu och verkar (peppar peppar) må bra. Hon har nog ont i näsan för hon gillar inte när man torkar henne om näsan, stackarn. Nä nu ska jag slappa lite....


Ha de gött!

Av Jessica Sjödin - 16 juni 2009 10:07

Hallo hallo!


Gumman somnade väl vid halv åtta åtta igår och sov till tolv cirkus. Då fick hon välling, tänkte att hon kanske var hungrig trots att klockan var lite. Vips så var allt borta och gumman somnade om i sin säng. Sov sedan ända till halv sex! Då var det någon som inte ville somna om. Fick då äta lite av mig då jag tyckte att det var tidigt med gröt. En fråga, kan man ge välling så tidigt trots att hon fick drygt två deciliter vid tolv? Somnade iaf om efter amningen och vaknade där strax före åtta, resten av den morgonen vet vi ju hur det gick.......


Funderade på att gå på ÖF avslutning i Björkbacka parken men då gumman är förkyld och lite mör efter fallet så skippar vi det. Ska iväg och fika på stan i em om hon orkar min goa tös!

Av Jessica Sjödin - 16 juni 2009 09:47

Hallo hallo!


Nu ska jag ta och fixa till i sovrummet. Gumman lyckades nämligen ramla ur sängen i morse!!! Trodde jag skulle dö av rädsla. Hörde en duns och sedan gråt, tror nästan jag var ur sängen innan jag hörde dunsen....Jag hade vaknat en kvart innan och då var gumman vaken men låg bredvid mig sedan småslumrade jag (och det kan jag säga var sista gången!) och höll ena handen på gumman. Fatta va fort det går! Jag tog upp lillskruttan och tröstade henne. Tur var att hon grät på en gång, såg då att hon mådde bra. Naturligtvis har vi en träningscykel bredvid sängen på just den sidan, vet inte om hon slog i den men för att vara på den säkra sidan så ringde jag SVR. Blev lite rädd när hon blödde ur näsan, ibland är det inte bra att jobba inom sjukvården själv..... De tyckte att vi kunde åka till akm bara för att en kirurg skulle titta på henne. Min sambo kom hem direkt. Charmtrollet vårt hon log och lekte med oss medan vi fixade med skötväskan och dyl. Väl på akm blev vi hemskickade direkt när vi kom till luckan. Hon var ju pigg och hade inga sår eller så. Vi upptäckte dock ett blåmärke på ena örats överkant, konstigt! Hade nog klämt örat mot cykeln. Så resultatet av fallet blev en liten fläskläpp, litet märke vid näsan och blåningen på örat...vad vi vet än så länge. När vi kom hem så åt hon gröten i ett nafs och lite efterrätt. Tror att hon har lite ont i näsan då hon inte gärna vill att man torkar henne där (naturligtvis rinner snoret hela tiden....)


Känner mig som världens sämsta mamma!!!! Men nu j-vlar ska jag vara som en hök på allt......Är det så här det ska vara resten av livet, man ska vara ampen i allt! Det blir jobbigt för hjärtat mitt!

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards