Wilma - min ögonsten!

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Herregud!!!!

Av Jessica Sjödin - 31 augusti 2009 08:46

...vad tiden går. Läste igenom de bloggar jag brukar följa nu när jag inte varit in på jääättttte länge och två av de små hade fyllt ett år!, fatta ett år!!! samt att en fyller idag! Grattis grattis säger vi såklart till de som fyllt och hon som fyller idag! Inte nog med det så är det mindre än två månader till gumman fyller ett år, puh. Blir svettig bara jag tänker på det.


Nu för tiden kan och vill ju Wilma det mesta själv, fniss. När man ätit ser det ibland ut så här.....

 Man kan ju inte annat än skratta! Tänk att i början på augusti sprack det fram en tand till nere, så nu har hon fyra nere och fyra uppe samt någon på G längre bak i munnen. Det fullkomligt sprutar ut tänder!!!!


Under sommaren har jag faktiskt fått vara ute på två små trippar, tack för det älskling! Dels var jag i Övik på Ledin, trots att jag inte är något Ledinfans så var det helt underbart roligt, tack för det mamma och pappa!  Sedan var jag och några av mina kommpisar till Stockholm några dagar och mös på. Vi åt och drack gott! Strosade på stan och såg Stockholm. Hur gött som helst!


Vet inte riktigt hur vi ska göra med Wilmas sovrutiner på dagarna, ibland sover hon en gång och ibland två, ska man endast få henne och sova en gång eller kommer sådant av sig själv? Svårt! Sedan så sover hon ibland hela natten för att ibland vakna vid tolv ett tiden och gallskriker, då är det bara välling som gäller. Jag blir snart tokig!!!


Nu kryper skruttan överrallt och står och vinglar där hon kan ta sig upp. Det ser ofta ut så här......

 Igår köpte vi en läragå vagn som hon ska kunna träna att gå med, det gick jättebra!


Wilma har ju två tvillingpojkar som brukar hälsa på och då är det bara att sätta upp kravallstaketet för vardagsrummet uppe då vi inte gjort färdigt där inne, då står de längst fram och vill bara fram, ser rätt så gulliga ut, se här!

 De är ju för gulliga, de små!


På onsdag börjar jag och jobba, känns både skönt och tråkigt! Tur då att det bara är en månad, sedan är jag hemma drygt en månad innan jag börjar igen. Vi har sökt förskoleplats åt Wilma fom jan 2010, hoppas vi får något av de önskemål vi lämnade in, de två förskolorna ligger jätte nära!


Tog ett kort igår när gumman badade, hon bara älskar att bada! Ska väl gå fortsättningskurs i babysimmet nu i höst! Vi köpte några nya leksaker igår när vi var på barnens hus. Så roliga hon satt läääänge och lekte och det är samma visa varenda gång vi ska ta upp henne...........gallskrik!!!


Nä nu ska vi ta och klä på oss. Idag ska vi träffa några kompisar på stan!


Kram kram



 
 
Erika

Erika

31 augusti 2009 12:15

Wilma blir bara större och större hon med, fatta att hon snart blir ett år också! Himla söt är vad hon är, skulle vara roligt att sammanståla nån gång då ni är i Backe å vi är hemma.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

CS

31 augusti 2009 16:03

Hahaha...snacka om att äta med hela kroppen;)
Usch jag blir så pigasugen så att man håller på att döö...men hon kommer till helgen:))Längtar!

 
Jennie

Jennie

31 augusti 2009 20:26

Ja det går bara snabbare och snabbare tycker jag!

Edvin har precis börjat sova en gång, men om han fick bestämma skulle han sova två. Den första vid 11 och den andra vid 16, men det tycker vi är lite sent. Så vi försöker få honom att sova en längre stund vid 11, går bättreoch bättre.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Jempajenny

Jempajenny

1 september 2009 19:56

Oj, här händer det saker! Det går ruggigt fort, måste jag säga. Snart är det er tur att har 1-årskalas.

Vad söt hon är, lilla Wilma!

http://jempajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Sjödin - 13 september 2010 17:28

Nu var det länge sedan sist men orken infinner sig inte riktigt. Nu jobbar man åter och gumman är på dagis. Där har hon visat sitt fina humör :) Hon vet vad hon vill lilltjejen. Minsta som går emot henne så är det krokodiltårar som kommer, har lärt m...

Av Jessica Sjödin - 8 juli 2010 09:46


Ja det är vi nu för tiden, vi är inne på andra veckan redan. Snacka om skönt med en färdig altan med soffgrupp, vi har suttit ute och myst de få dagar vi varit hemma. Igår kväll så tog jag fram Wilmas gamla pool från ifjol och hon tyckte det var helt...

Av Jessica Sjödin - 23 juni 2010 20:20

Hallo hallo1   Ja nu är ddt nära till att vi ska vara ledig jag och gumman. I morgon är sista dagen för W på förskolan sedan är hon ledig i 7 veckor :) Idag fick vi dock hämta henne efter lunch då hon inte riktigt va sig lik. Hoppas att det gett ...

Av Jessica Sjödin - 29 maj 2010 20:11

ja det är väl ungefär vad som händer dessa dagar. Gumman åkte på förkylning förra helgen och har varit snuvig hela veckan, inget dagis med andra ord. Så i onsdags var det min tur att åka dit och i fredags var gubben liggandes hela dagen. Nu börjar vi...

Av Jessica Sjödin - 20 maj 2010 20:59


...ja det undrar jag....   Gumman hon pratar, pratar och pratar men jag förstår inte ett dugg! Hon är för gullig, lägger hvudet på sne och rabblar värsta harangen för att sedan vänta på ett svar. Förut var det mest titta, mamma och pappa samt da ...

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards