Wilma - min ögonsten!

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

.....man blir ju galen!!!

Av Jessica Sjödin - 20 augusti 2009 19:40

Hallo hallo!


Snacka om att man blir galen, ska det vara så svårt att flytta internet från ett ställe till ett annat! Vi är som ni säkert förstår utan internet för tillfället, därav det dåliga bloggandet. Nu äntligen har vi börjat bo in oss i det nya huset, sååååå underbart. Gumman hon verkar också trivas som fisken i vattnet. Vi har redan renoverat färdigt inne! Utvändigt har grenar kapats och små träd tagits bort samt att all ogräs mellan stenplattorna på både framsidan och baksidan rensats bort! Alla rum förutom Wilmas rum och vardagsrummet uppe är möblerat och den gamla lgh är utstädad och besiktad! Skönt. Gumman hon äter som en häst och tro det eller ej så har hon börjat äta min mat också.....samt bananer och dylikt! En ytterligare tand har kommit fram så nu är det fyra nere och fyra uppe dessutom börjar en del tänder röra på sig längre bak i munnen! Tyvärr så har hon lyckats bli förskyld så snoret har runnit i två dagar, stackars liten....


Nu kryper hon runt och utforskar vårat nya hem, nyfiken i strut har hon blivit :) Drar upp sig överrallt där man kan ta tag i något.......det är full rulle här hemma nu för tiden :)


I helgen ska jag iväg till S holm med några vänner så wilma och min sambo är i Ström hela helgen, med andra ord så får jag inte träffa henne förrän på söndag, känns som en evighet!!!!!! Första sept börjar jag jobba, ska jobba den månaden och sedan vara hemma i en och en halv månad för att sedan jobba femtio procent fram till jan, då blir det åttio procent. Nu börjar allvaret. Förskola har vi sökt från januari till skruttan.


Nä nu har jag lånat färdigt internet på jobbet, måste hem och packa. Jag lägger upp bilder på gumman och det nya huset så fort vi fått internet!


Hoppas det är bra med alla bloggvänner! Jag har lite att ta igen när internet fungerar :)


Kram och trevlig helg! 

 
 
Jennie

Jennie

21 augusti 2009 14:54

Vad skönt att ni har kommit i ordning. Visst är det härligt med hus!! Hoppas du får en härlig helg i S-holm

http://jtv.bloggagratis.se

 
Jempajenny

Jempajenny

22 augusti 2009 12:27

Oj, vad ni har hunnit med! Färdigrenoverat och allt.

Det ska bli spännande att se lite bilder från nya huset.

Ha det så trevlig på din resa!

http://jempajenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica Sjödin - 13 september 2010 17:28

Nu var det länge sedan sist men orken infinner sig inte riktigt. Nu jobbar man åter och gumman är på dagis. Där har hon visat sitt fina humör :) Hon vet vad hon vill lilltjejen. Minsta som går emot henne så är det krokodiltårar som kommer, har lärt m...

Av Jessica Sjödin - 8 juli 2010 09:46


Ja det är vi nu för tiden, vi är inne på andra veckan redan. Snacka om skönt med en färdig altan med soffgrupp, vi har suttit ute och myst de få dagar vi varit hemma. Igår kväll så tog jag fram Wilmas gamla pool från ifjol och hon tyckte det var helt...

Av Jessica Sjödin - 23 juni 2010 20:20

Hallo hallo1   Ja nu är ddt nära till att vi ska vara ledig jag och gumman. I morgon är sista dagen för W på förskolan sedan är hon ledig i 7 veckor :) Idag fick vi dock hämta henne efter lunch då hon inte riktigt va sig lik. Hoppas att det gett ...

Av Jessica Sjödin - 29 maj 2010 20:11

ja det är väl ungefär vad som händer dessa dagar. Gumman åkte på förkylning förra helgen och har varit snuvig hela veckan, inget dagis med andra ord. Så i onsdags var det min tur att åka dit och i fredags var gubben liggandes hela dagen. Nu börjar vi...

Av Jessica Sjödin - 20 maj 2010 20:59


...ja det undrar jag....   Gumman hon pratar, pratar och pratar men jag förstår inte ett dugg! Hon är för gullig, lägger hvudet på sne och rabblar värsta harangen för att sedan vänta på ett svar. Förut var det mest titta, mamma och pappa samt da ...

Presentation


Wilma min ögonsten

Omröstning

Gillar du höstmörkret?
 Ja absolut, hösten är den bästa årstiden
 Ja, älskar när man får tända ljus
 Nja, svårt att bestämma mig
 Nej, längtar till vintern
 Nej absolut, så mörkt och kallt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards